اراک/

افزایش بهره وری در پالایشگاه شازند با کاهش تولید مازوت

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره ) شازند گفت: با راه اندازی طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه شازند تولید مازوت در این پالایشگاه 3.6 ( سه و شش دهم )میلیون لیتر در روز کاهش یافت که این امرنشانگر افزایش بهره وری محصولات است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، شیرازی زاده افزود: مازوت یکی از فرآورده نفتی است که قیمتی به مراتب پایین تر از نفت خام دارد.
وی گفت: با پیشرفت فیزیکی روند طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه از سال گذشته تا کنون، تولید مازوت دراین پالایشگاه، به حدود هشت درصد تولیدات رسیده است.
وی افزود : میزان تولید مازوت تا پیش از آغاز طرح توسعه پالایشگاه، رقمی معادل شش میلیون لیتر در روز بوده که هم اینک به 2.4 میلیون لیتر رسیده است.
شیرازی زاده گفت : تولید مازوت (نفتکوره) 28 درصد سبد محصولات پالایشگاهی کشور را تشکیل داده که این سرانه حدود دو برابر متوسط جهانی است.
وی افزود: هم اینک پالایشگاه شازند روزانه 250 هزاربشکه نفت خام مصرف دارد که با فرآوری آن بنزین مورد نیاز شهرهای تهران ، کرج و اراک را تامین می کند.
شیرازی زاده گفت : بنزین تولیدی این واحد روزانه 16 میلیون لیتر در روز است که با کیفیت یورو چهار وارد شبکه توزیع می شود./ش/ن
/
برچسب ها: افزایش ، بهره وری ، مازوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.