رئيس جمهور موقت مصر عفو 52 نفر را لغو کرد

رسانه های دولتی مصر روز جمعه اعلام کردند رئیس جمهور موقت مصر عفو 52 نفر ازجمله اسلامگرایان وابسته به اخوان المسلمین را که محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور آنها را عفو کرده بود لغو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛ مرسی نخستین رئیس جمهور مصر که در انتخاباتی آزاد و عادلانه انتخاب شده بود تعدادی از اسلامگرایان را در دوره حکومت یک ساله خود عفو کرد. برخی از این افراد عفو شده از دهه 1990 زندانی بودند.
عبدالفتاح السیسی فرمانده سابق ارتش مصر ژوئیه سال گذشته درپی اعتراض های گسترده به حکومت مرسی ، وی را از سمت ریاست جمهوری برکنار کرد.
نتایج اولیه نشان می دهد سیسی در انتخابات ریاست جمهوری این هفته به پیروزی قاطع دست یافته است.
دولت مصر از زمان برکناری مرسی سرکوب اخوان المسلمین را آغاز کرده است.
نیروهای امنیتی مصر در اعتراض های تابستان گذشته صدها نفر از طرفداران اخوان المسلمین را به ضرب گلوله کشته اند و مقامات مصر اکثر رهبران این گروه را زندانی کرده اند. محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین نیز به همراه صدها نفر دیگر به اعدام محکوم شده و مرسی خود نیز در حال محاکمه است.
خبرگزاری رسمی مصر ( منا ) اعلام کرد عدلی منصور رئیس جمهور موقت این کشور عفو این افراد را لغو کرده است.
نیروهای امنیتی اعلام کردند یک واعظ سعودی و چند شخصیت وابسته به اخوان المسلمین در میان افرادی هستند که حکم عفو آنها لغو شده است.
عربستان سعودی نیز اخوان المسلمین را یک گروه ممنوعه اعلام کرده و از زمان برکناری مرسی ، میلیاردها دلار کمک در اختیار مصر قرار داده است.
منا به نام افرادی که حکم عفو آنها لغو شده است اشاره نکرد اما اعلام کرد برخی از این افراد در جنایاتی ازجمله کشتن و شکنجه شهروندان بیگناه دست داشته اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار