شهردار تهران:

کارگروه مشترک شهرداری و وزارت بهداشت تشکیل می‌شود/ برای حل مشکلات نیازمند تغییر نگرش هستیم

نشست مشترک شهردار تهران و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص توسعه همکاری‌های مشترک صبح پنجشنبه در محل سالن جلسات وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران طی سخنانی درنشست مشترک شهردار تهران و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص توسعه همکاری‌های مشترک که صبح پنجشنبه در محل سالن جلسات وزارت بهداشت برگزار شد، ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این نشست مشترک اظهارکرد: تجربه بنده نشان می‌دهد که اگر با یکدیگر همدلی و همکاری کنیم، مشکلات موجود به سرعت قابل حل است. بنده قبل از اینکه در شهرداری تهران حضور پیدا کنم شاهد بودم که بخش قابل توجهی از مشکلات نیروی انتظامی در زمینه کهنگی سازمان، ساختمان و تجهیزات بود و حتما آنجا نسبت به بقیه نقاط جزو‌بدترین سازمان‌های کشور بود، اما شما مشاهده کردید که طی مدت 4 سال سامان پیدا کرد. این امر درحالی صورت گرفت که دولت از بودجه عمومی هیچ کمکی نکرد و حتی بودجه ما از بودجه عمومی کشور یک دهم درصد هم کاهش پیدا کرد، اما هر کسی که نگاه می‌کرد، احساس می‌کرد که سیستم در حال سامان بخشی است.
 
 وی ادامه داد: امروز با آشنایی که با شهر پیدا کردم، مطمئن هستم راه‌های کوتاه‌تری برای حل مشکلات وجود دارد تا موضوعات را با سرعت بیشتری پیگیری و انجام دهیم.
 
 شهردار تهران با ذکر نمونه‌هایی در زمینه حل مشکل خروج پادگان‌ها از محیط‌های شهری و همچنین اجرای طرح پیاده راه‌سازی در خیابان 15 خرداد، گفت: همه چیز قانون نیست بلکه قانون یک بخش کار است. به عنوان مثال هم اکنون تبصره سه در بودجه دیده شده که بسیار خوب است، اما یک بخش کار نیز شیوه و روش است. برای حل مشکلات لازم نیست هدف را عوض کنیم بلکه این موضوع نیازمند تغییر نگرش است. اگر نیت را عوض کنیم، راهکارهایی را پیدا می کنیم که به واسطه آن‌ها موضوعات به گونه دیگری عوض می‌شود. بنابر این تغییر نگرش می‌تواند بسیاری از نابسامانی‌هایی که از آن رنج می‌بریم را برطرف کند.
 
 محمدباقرقالیباف در ادامه پیشنهاد ایجاد کارگروه مشترک میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرداری تهران به منظور پیگیری مسایل و مشکلات مشترک را مطرح کرد و گفت: در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش نیز دارای مشکلاتی از این قبیل است و به دنبال آن هستیم تا این کارگروه را با وزارت آموزش و پرورش نیز دنبال کنیم. به این ترتیب اگر این کار گروه‌ها تشکیل شوند، تصمیماتی می‌گیریم که نتیجه آن‌ها برد - برد باشد. بدین معنی که هم شهر از آن منفعت ببرد، هم مردم راحت باشند و هم مراکز درمانی ما در شهر سامان پیدا کنند.
 
 شهردار تهران تاکید کرد: این ظرفیت با امکانات موجود در داخل وزارتخانه امکان پذیر است. باید توجه داشت که توافقات نیز به صورت جدی نیازمند کارهای حقوقی و مالی و بلافاصله کارهای فنی و اجرایی است. البته ما به عنوان شهرداری، بیمارستان ساز نیستیم و صلاحیت این کار را نیز نداریم، با این وجود سازمان مشاوری داریم که می تواند در این کار کمک کند.
 
 وی یادآور شد: با اطمینان می‌گویم که در بحث درمان نیز در صورتی که بخش خصوصی، خیرهای شهر، شهرداری تهران و وزارت بهداشت و درمان در کنار یکدیگر قرار بگیرند، اتفاقات بزرگی در شهر خواهد می افتد و نابسامانی ها حل خواهد شد.
 
 قالیباف در ادامه از اعلام آمادگی شهرداری تهران به منظور پیگیری مسایل مربوط به احداث همراه سرا در کنار بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: همراه سراها در زمره وظایف شهرداران مناطق قرار دارد و شهرداری تهران در کنار خیران به صورت مشترک این موضوع را دنبال می‌کند. البته این مشکل نیز بیشتر در اطراف بیمارستان‌های دولتی وجود دارد چرا که با امکانات خوبی که دولت و وزیر بهداشت و درمان در بیمارستان‌های دولتی فراهم کرده‌اند، حتما افراد بیشتری از شهرستان‌ها به تهران خواهند آمد. بنابراین با این نگاه در زمینه بحث همراه سرا به طور ویژه در خدمت خواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار