تبریز/

راه‌‌اندازی نخستین سامانه پرتودهی پرتابل کشور‌

معاون توسعه کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی ‌از راه‌‌اندازی نخستین سامانه پرتودهی پرتابل کشور در بخش غلات خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،خلفی در مراسم آغاز به کار رسمی نخستین سامانه پرتودهی چندمنظوره گاما در شهرستان بناب اظهار کرد:هم اکنون 300 مرکز پرتودهی در سطح دنیا مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه 110 مرکز پرتودهی در کشور چین فعالیت میکنند؛ اظهار کرد: 169 مرکز دیگر در 39 کشور جهان مشغول فعالیت هستند.

معاون توسعه کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی با اشاره به تأثیر مستقیم این سامانه بر زندگی مردم به ویژه صرفهجویی که از نظر اقتصادی برای کشور به همراه دارد، گفت: مهمترین کارکرد این سامانه جلوگیری از فاسد شدن محصولات کشاورزی، استریلیزاسیون کردن تجهیزات پزشکی و مواد غذایی و نگهداری طولانی مدت از این محصولات به صورت سالم است که این امر مفید بودن و اهمیت این سامانه را مشخص می کند.

خلفی همچنین با بیان اینکه به زودی خط تولید در بخش غلات در نخستین سامانه پرتودهی پرتابل کشور راهاندازی میشود، اظهار امیدواری کرد در آینده با مشارکت بخش خصوصی تعدادی از اینگونه سامانهها در کشور ساخته و راهاندازی شوند.

براساس این گزارش در مراسم بهره برداری از نخستین سامانه ملی پرتودهی چندمنظوره بناب از 15 صنعتگر هستهای که برای راهاندازی این سامانه تلاش نموده بودند، با اهداء لوح تقدیر به عمل آمد.
 
 
انتهای پیام/ب
برچسب ها: سامانه ، پرتودهی ، پرتابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.