در بازدید رئیس شورای شهر و معاون میراث فرهنگی از سرای دلگشا مطرح شد

مسجدجامعی: تعامل شهرداری و میراث برای جلوگیری از افزایش ارتفاع/ طالبیان: پیگیری تخلف ساخت یک طبقه بیش از ارتفاع مجاز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بازدید خود به همراه معاون سازمان میراث فرهنگی کشور از سرای دلگشا از ممانعت از افزایش ارتفاع ساخت و ساز در حریم کاخ گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، احمد مسجد جامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران روز گذشته در ادامه جریان بازدید خود از بافت فرهنگی و تاریخی منطقه 12 به همراه معاون سازمان میراث فرهنگی کشور از سرای دلگشا بازدید کرد.

براساس این گزارش، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تخلفات انجام شده در تخریب سرای دلگشا و اجازه ساخت وساز به آن  گفت: سرای دلگشا یک بنای ثبت شده تاریخی بود که متاسفانه اجازه ساخت و ساز در آن باعث تخریب این اثر تاریخی شد.

وی در ادامه بیان داشت: اما در حال حاضر مشکل دیگری که وجود دارد ساخت و ساز دز این منطقه در واقع در حریم کاخ گلستان است که نباید ارتفاع آن بیش از حد مجاز باشد چرا که افزایش ارتفاع آن کاخ گلستان را نیز در معرض تهدید قرار خواهد داد.

مسجد جامعی تصریح کرد: کاخ گلستان اثر ثبت شده جهانی در تهران است که متاسفانه این ساخت و ساز خطر خروج آن را از فهرست جهانی به دنبال خواهد داشت و ما همه تلاش خود را خواهیم کرد و به هیچ عنوان اجازه افزایش ارتفاع را به آن نخواهیم داد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اذعان داشت: شورای شهر از همان زمان که متوجه ارتفاع بیش از حد مجاز در این ساخت و ساز شد پیگیر جلوگیری از آن نیز شد چراکه قرار بود ارتفاع این ساخت و ساز 32 متر باشد که خوشبختانه با پیگیری شورا منتفی شد.

مسجد جامعی خاطر نشان کرد: درحال حاضر ارتفاع ساخت و ساز در این منطقه در حد مجاز است و تعامل خوبی بین شهرداری و میراث وجود دارد تا این موضوع پیگیری شود.

*طالبیان: پیگیری تخلف ساخت یک طبقه بیش از ارتفاع مجاز

طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی کشور که در این بازدید رئیس شورای اسلامی شهر تهران را همراهی می‌کرد با اشاره به اینکه همین میزان ساخت و ساز نیز از حد مجاز بیشتر است، گفت: در حال حاضر  از نظر میراث فرهنگی این میزان ساخت و ساز نیز یک طبقه بیش از حد مجاز است.

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعامل خوبی ما بین شهرداری و میراث برای پیگیری این موضوع درحال انجام است و به هیچ عنوان اجازه خروج این اثر تاریخی از فهرست جهانی را نخواهیم داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورا ، گلستان ، فهرست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار