رئیس سازمان نظام پزشکی:

موسسات "رادیولوژی" به مراکز تخصصی تشخیصی - درمانی تبدیل می‌شوند

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: موسسات رادیولوژی اعم از دولتی و خصوصی در سراسر کشور به مراکز تخصصی تشخیصی ـ درمانی تبدیل می‌شوند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران، علیرضا زالی در مراسم افتتاحیه سی امین کنگره رادیولوژی ایران با اعلام این مطلب افزود: خروج مراکز تصویربرداری از نقش سنتی و متعارف کنونی و رسیدن به مرزهای تعالی سبب می‌شود که این مراکز بتوانند، بسته‌ای از خدمات تشخیصی، درمانی و مداخله ای را به مراجعان ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه درگیری های اقتصادی چند سال اخیر مراکز رادیولوژی مانع توسعه تکنولوژیک این مراکز نشده است، یادآورشد: ضروری است در تعرفه خدمات تخصصی رادیولوژی بازنگری صورت پذیرفته، دانش و مهارت رادیولوژیست ها در نظام تعرفه گذاری لحاظ شود.

 منصور فاتحی دبیرعلمی انجمن رادیولوژی ایران نیز در این کنگره با تاکید بر فشارهای اقتصادی روی رادیولوژیست ها طی چند سال اخیر گفت: به دلیل ارزبری حوزه رادیولوژی این رشته بیشترین آسیب ها را از تحریم ها و نوسانات ارزی دیده است.

 وی ادامه داد: طی یک تحقیق مقایسه ای روی نظام تعرفه ای رادیولوژی در ایران، کشورهای همسایه و نیز سه کشور امریکا، آلمان و ایتالیا مشخص شد، تنها در بخش "ام آر آی" تعرفه ها در ایران یک دهم کشورهای غربی و کمتر از نصف افغانستان، پاکستان، ترکیه و عراق است.

 فاتحی با هشدار نسبت به اینکه در صورت اصلاح نشدن تعرفه های درمانی، شاهد افت کیفی در بخش رادیولوژی کشور خواهیم بود، تصریح کرد: در این صورت مردم بیشترین زیان را خواهند دید و ضروری است، نسبت به واقعی شدن تعرفه های درمانی هر چه سریع تر اقدام شود.

وی با تأکید بر حذف فیلم از رادیولوژی کشور یادآور شد: این اقدام نخست نیازمند دیجیتالی شدن مراکز رادیولوژی در کشور است که با تعرفه های کنونی روند آن کند شده و در گام بعدی می بایست، زمینه های لازم را برای بکارگیری رادیولوژی دیجیتال در مطب های پزشکان از طریق تجهیز این مطب ها به کامپیوتر فراهم آورد.

 سی امین کنگره رادیولوژی ایران از 23 اردیبهشت در هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد و تا روز جمعه 26 اردیبهشت ادامه دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار