نرگس آبیار در مراسم تجلیل از مادران شهدای مفقودالاثر:

"شیار 143" افتخار زندگی من است

نرگس آبیار گفت: خوشحالم که اگر توانستم مخاطب را لحظه‌ای به کرانه درد و رنج زنان پشت جبهه‌های جنگ نزدیک کند.

به گزارش خبرنگار سینمای باشگاه خبرنگاران، بزرگداشت "چشمان منتظر" در تجلیل از مادران مفقودالاثر با همت مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر روز گذشته در جمع گروهی از عوامل فیلم، مسئولان و خانواده شهدا با اکران اختصاصی فیلم شیار 143 در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

در این نشست،" نرگس آبیار" نویسنده و کارگردان فیلم، اصغر همت بازیگر،‌علیرضا محجوب نماینده مجلس، سهیلا جلودار زاده مشاور وزیر صنعت در امور بانوان، فروغ علی پور، رییس دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر و رییس هیئت مدیره موسسه خیریه حامیان کودک کار و جمعی از مادران و خانواده‌های شهدا حضور داشتند.

پس از نمایش فیلم که با اشک‌های حاضرین همراه بود سهیلا جلودار زاده گفت: شاید بگویند که زنان ضعیف هستند، اما اشک‌های ما دلیل بر ضعف ما نیست بلکه به معنی درک قوی ما از حقیقت است.

وی ادامه داد: به نظر من شخصیت زن در فیلم "شیار 143" با تحمل این همه سختی به کمال خود رسید و من از خواهر عزیزم که زحمت این فیلم را کشیده و حقیقت را تجلی داده و "مریلا زارعی" بازیگری که با تمام احساسش روح زنانه را درک کرده، کمال سپاس‌گزاری را دارم.

"فروغ علی‌پور" رییس هیئت مدیره‌ی موسسه‌ی خیریه‌ی حامیان کودک کار گفت: ارزشمندترین چیزی که انسان‌ها دارند، جسم زمینی‌ آن‌ها است که وقتی آن را هدیه می‌کنند جاری کردن توحید در زمین است. 


وی ادامه داد:‌ برای این مراسم همه به واسطه‌ی علاقه‌ای که داشتند، تلاش کردند و خوشا به سعادت ما که این افتخار را داشتیم که در خدمت افتخارآفرینان این نظام باشیم.

"علی‌پور" تصریح کرد: چون فقر وجود دارد، شاهد این همه کودک کار در جامعه هستیم. ما این‌همه تلاش کردیم که فقر را کاهش دهیم اما روز به روز افزایش می‌یابد.

وی افزود: این‌‌ها همه ناشی از عدم توجه به این کودکان است و چه خوب است جهت فراهم کردن شرایط بهتر چشم بگشاییم.



"نرگس آبیار" در ادامه‌ی این مراسم گفت: بزرگترین افتخار زندگی‌ام ساختن فیلمی است که وقتی مردم آن را می‌بینند، لحظاتی از درد، رنج و صبوری این زنان را درک می‌کنند، چرا که درست است که شهیدان زنده‌اند، اما همیشه زنانی بوده‌اند که پشت جبهه‌ها با چشم انتظاری رنج بسیاری تحمل کرده‌اند و در خوف و رجا به هر روزنه‌ای چنگ انداخته‌اند و من خوشحالم مخاطب را لحظه‌ای به کرانه‌ی درد و رنج این زنان نزدیک کرده‌ام.


گفتنی است: در پایان این مراسم از خانواده‌ی شهید "تورج تقی‌پور"،‌ شهید "شهرام قدچی"، شهید "قاسم محمدی"، شهید "علی علی‌آبادی" و خانم "موسوی" که خود جانباز دفاع مقدس بود، تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار