ساندی تایمز:

مصر در انتظار احکام اعدام "قاضی قصاب"

روزنامه "ساندی تایمز" در گزارشی به محاکمه اعضای اخوان المسلمین و صدور احکام اعدام برای صدها تن از اعضای این گروه در این کشور پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه ساندی تایمز، امروز در گزارشی به مسأله محاکمه اعضای اخوان المسلمین و صدور احکام اعدام برای صدهاتن از اعضا و هواداران اخوان‌المسلمین در این کشور پرداخت و قاضی مصری که این احکام را صادر نموده ، "قصاب" خطاب کرد.

این روزنامه در گزارش خود می‌گوید: مصر نگران است که "قاضی قصاب" احکام اعدام بیشتری را در مسائل پیش‌‌رو صادر نماید.

این روزنامه می‌نویسد : این قاضی مصری که حکم اعدام 700 تن از هواداران  محمد مرسی ، رئیس جمهور مخلوع مصر را صادر نموده ، آماده است تا در 919 پرونده مشابه دیگر نیز حکم صادر نماید.

این روزنامه سپس می نویسد : اگر این قاضی به همین مسیر خود ادامه دهد ، بیشتر متهمان با همین سرنوشت مواجه خواهند شد.

این روزنامه می‌نویسد: این قاضی این احکام را در طی دوجلسه که هرکدام آنها فقط 8 دقیقه به طول انجامیده صادر کرده است و این بار دومی است که در طی یک ماه احکام اعدام دسته جمعی صادر می‌شود.

این روزنامه سپس می نویسد : این احکام، محکومیت جهانی را بدنبال داشته است؛ اما وزیر دادگستری مصر از این قاضی که احکام اعدام و حبس ابد در حق 1200 نفر از ماه مارس تا کنون صادر کرده است حمایت کرده و انتقادهایی را که به این مسأله صورت پذیرفته غیرقابل پذیرش دانسته است.

این روزنامه می‌نویسد : وکلایی که با این قاضی همکاری داشته‌اند می‌گویند : این قاضی ید طولایی در صدور حکم ، به نفع دستگاه‌های امنیتی داشته است. آنها می گویند : وی در سال 2013 نیز حکم بی‌گناهی برای فرمانده ارشد پلیس و 10 افسردیگر که متهم به کشتار معترضان در روز 28 ژانویه و درخلال انقلابی که منجر به برکناری حسنی مبارک شد، بودند صادر نمود.آنها می گویند : وی تمامی افسران پلیس را بدون شنیدن اظهارات وکلای شاکیان و متهمان آزاد نمود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار