پیام وزیر سابق آموزش و پرورش به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم

حمیدرضا حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم پیامی صادرکرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران متن پیام به این شرح است:

من عمل صالحا من ذکر او اونثی و هو مومن قلنحیینه حیاة طیبه(سوره نحل- آیه 97)
خداوند را شاکرم که آموزش و پرورش امروز ایران اسلامی در پاسخ به مطالبه مقام معظم رهبری برخوردار از نقشه راهی است که می‌تواند با الهام از کلام نورانی قرآن و تمسک به سیره نبوی و ائمه معصومین(علیه السلام) ارمغان‌آور حیات طیبه برای انسان‌های مومن، صالح، ایثارگر و نیکوکار باشد.
همان نسخه شفابخشی که ثمره تعاطی و تضارب آرا و اندیشه مغتنم جمعی از فرهنگیان و مصلحان خیر اندیشی است که به رشد و بالندگی نظام تعلیم و تربیت کشور دل بسته است.

به جرأت می‌توان گفت: در فراز و برهه‌ای از تاریخ پر افتخار آموزش و پرورش قرار گرفته‌ایم که راه آینده بر تمامی دولت مردان، سیاستگذاران، برنامه‌ریزان و ذینفعان روشن است و حجت تمام.

نگاه به آموزش و پرورش به عنوان نهادی حاکمیتی و مولد سرمایه اجتماعی ضامن توسعه پایدار و همه جانبه فصل الخطاب همه صاحب منصبان و تصمیم گیران نظام اسلامی است.

البته طی چنین راهی آنهم خطیر یقیناً مستلزم عزم ملی و مدیریتی پویا و جهادی است تا برخی از دشواری‌های راه را به جان خریده و این شربت شفابخش را بر کام نظام آموزشی کشور گوارا سازد.

تولید اسناد بالا دستی مورد نیاز از جمله سیاست‌های کلی نظام در بخش آموزش و پرورش (ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری)، نقشه جامع علمی کشور ونهایتا برنامه پنجم توسعه فرصت مناسبی را فراهم آورده است تا آموزش و پرورش از جایگاه رفیعی در گفتمان پیشرفت و عدالت برخوردار باشد.

در سال‌های اخیر (سه سال گذشته) به مدد توفیق الهی، معاضدت، مشارکت و تلاش همه فرهنگیان عزیز، والدین قدرشناس و دانش‌آموزان فکور گام‌های ماندگاری در این عرصه رقم خورد که استقرار نظام جدید آموزشی، شکل گیری دانشگاه فرهنگیان(با هدف باز مهندسی، بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی) تا تولید و تدوین برنامه درسی ملی و اصلاح،‌تدوین و یا بازنگری در بیش از حداقل 50آیین نامه، شیوه نامه و مقررات از طریق شورای عالی آموزش و پرورش و پرداختن به احیاء منزلت اجتماعی و ارتقاء معیشت فرهنگیان تنها بخش اندکی از اقدامات به یادگار مانده آن سال‌ها است، اما تا رسیدن به آموزش و پرورش تحول یافته و در حد طراز ایران اسلامی تلاش بی‌وقفه‌ای لازم است تا آرمان‌های بلند انقلاب مجال تحقق پیدا کند.

هنوزم معتقدیم یگانه عنصر ذی روح تحول در آموزش و پرورش معلم است که اگر بر صدر نشیند و قدر بیند نبض حیات تظام تعلیم و تربیت بدرستی و بر میزان مورد انتظار می‌زند. به همین خاطر اجرایی شدن تک تک زیر نظام‌های سند تحول بنیادین و در صدرآن نظام رتبه بندی معلمان باید در فهرست اولین دغدغه مسئولین اجرایی کشور قرار گیرد.

قرار دادن معلمان در زمره اساتید، پژوهشگان و فن‌آوران حداقل تلاشی است که می‌تواند آموزش و پرورش را برای جهش دوباره در عرصه علم و فن‌آوری آماده نماید.

تردیدی نیست پرداختن به محتوای سند تحول بنیادین، نظام آموزشی کشور را در برابر خطراتی مانند روزمرگی، سیاست‌زدگی، بخش نگری و غلتیدن در گرداب اعمال سلایق شخصی مدیران و سیاستگذاران بیمه نموده و آنرا از آفات کهنگی، انفعال و محافظه کاری بر حذر می‌دارد.
انیجانب نیز در هر زمان و در هر مسئولیتی خود را به عنوان خادم فرهنگیان وقف نهاد تعلیم و تربیت خواهم نمود و بر همین اساس فرصت را مغتنم شمرده در هفته بزرگداشت مقام معلم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد علم و تقوا علامه شهید مطهری صمیمانه‌ترین تبریکات خود را به پیشگاه همه فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیاء گرانقدر تقدیم می‌دارم و خداوند را به خاطر توفیق خدمتگذاری بی‌منت به فرهنگیان شاکرم و برای تمامی مدیران و کارگزاران خدوم آرزوی توفیق دارم.

در پایان استحکام روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، عزت و سربلندی را برای رهبری عزیز و ملت سربلند ایران اسلامی آرزو دارم.

والسلام علیکم و رحمته الله
حمید رضا بابایی
انتهای‌پیام/
برچسب ها: پیام ، دکتر ، حمیدرضا ، معابی ، بابایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معلمان پیمانی استخدام 1389
۲۱:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
باسلام

رسانه های محترم: ما گروهی از فرهنگیان آموزش وپرورش دردی از ناعدالتی در سینه داریم که از شما استدعا داریم وضعیت ما را پیگیری نمایید . ما بیست هزار معلم پیمانی آموزش وپرورش هستیم که در سال 89 در بزرگترین آزمون استخدامی تاریخ آموزش وپرورش ودر رقابت با 750هزار نفر شرکت کننده پذیرفته وطی مراحل سخت استخدام شده ایم والان دارای 4سال سابقه هستیم . واین در حالی است که در بهمن 1391ودر زمان وزارت آقای حاج بابایی بخشنامه ای مبنی بر تبدیل وضعیت معلمان پیمانی 89 به رسمی آزمایشی صادر وبه سراسر کشور ارسال شد و کارگزینی های استان ها ومناطق مدارک را ازما گرفتند وقرار شد از تاریخ1392/7/1 احکام تبدیل وضعیت ما صادر شود اما با تغییراتی که در وزارت انجام شد و آقای فانی متصدی وزارت شدند بخشنامه ی ما را لغو کردند واین امر در حالی اتفاق افتاد که در برخی مناطق واستان ها از جمله یزد احکام صادر شد وهمکارانمان تبدیل وضعیت شدند ولی در بقیه ی کشور ما بلا تکلیف ماندیم . در آستانه ی هفته ی بزرگداشت مقام معلم تمام رسانه ها را قسم می دهیم این ناعدالتی اتفاق افتاده در حق معلمان پیمانی 89 را پیگیری نمایند وحداقل وزیر جواب این کار خود را بدهد تا مرهمی باشد بر روح رنج دیده ی این جوانان فرهنگی. با تشکر

20000معلم پیمانی 89
آخرین اخبار