"شیار 143" بلمی است که در مسیرش موج می سازند

فیلم سینمایی "شیار 143" شب گذشته دوشنبه یکم اردیبهشت در تالار خانه شهر از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اکران و با استقبال گسترده مردم این شهر رو به رو شد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موسسه هنر ماندگار، در دومین اکران دانشگاهی "شیار 143" در کرمان گروه زیادی از مردم این شهر در تالار خانه شهر به تماشای این فیلم سینمایی به نویسندگی و کارگردانی نرگس آبیار نشستند. در این نشست نمایش و نقد فیلم که با استقبال پرشور دانشجویان و مردم منطقه برگزار شد، پدر شهید حمید ادیبی از شهدای کرمان از نرگس آبیار نویسنده و کارگردان، محمد حسین قاسمی تهیه کننده و سامان صفاری بازیگر نقس یونس در شیار 143 تقدیر کرد. در این مراسم دکتر حق دوست ریاست دانشگاه علوم پزشکی، دکتر شاهرخی معاون امور فرهنگی و دانشجویی، حجت الاسلام و المسلمین پورحبیبی مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، حجت السلام و المسلمین عرب مدیر فرهنگسرای باران، انجم شعاع مدیر فرهنگی نهاد رهبری نیز حضور داشتند.



نرگس آبیار پس از حضور روی سن  گفت: اگرچه شیار 143 در استان کرمان تولید شده است اما فیلم ساختن در این دیار مثال همان اصطلاح معروف زیره به کرمان بردن است. امیدوارم کرمانی ها در زمان اکران فیلم بیشترین آمار تماشاگران را به خود اختصاص دهند. چراکه اثر در اقلیم آن ها ساخته شده است.

محمدحسین قاسمی نیز پس از دریافت لوح تقدیر و تندیس خود از دستان پدر شهید ادیبی بیان داشت: گروهی بر ما خرده می گیرید که چرا در اکران های مختلف فیلم همراه هستید؟ اما من افتخار می کنم به این که اکنون در میان شما شیار 143 را بار دیگر می بینم. شیار 143 برای من فقط یک فیلم نیست بلکه یک اندیشه است. هدفی را به تصویر می کشد که شهدا خود تعیین کرده اند. نگاهی مستقل و به دور از کلیشه ها به جنگ و جبهه دارد. علت استقبال مردم هم از آن نیز همین مساله است.


وی با تعبیر شیار 143 به بلم ادامه داد: شیار 143 اگرچه کشتی نجات نیست اما بلمی است که گاهی در مقابلش موج سازی هم می کنند. اما ما می خواهیم رزق مان را از دیار کریمان بگیریم و قطعا گرفتن لوح تقدیر از دستان پدر بزرگوار شهید حمید ادیبی همان رزق است و عصر امروز هم در گلزار شهدای قائم کرمان رزق دیگری را از شهیدان این منطقه گرفتیم. یکی از توفیقات اصلی شیار 143 هم این است که هرجا تقدیری از آن صورت می گیرد پدران و مادران شهدا هم حضور دارند و در اصل تقدیر حقیقی از آن ها صورت می گیرد.

در پایان این مراسم همه افراد حاضر در سالن به احترام شهدا برخواسته و آنان را یکپارچه تشویق کردند.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار