اگر زیاد از حد خونسرد هستید این بیماری در کمین شماست

یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک در جهان در افراد بی‌علاقه و بی‌تفاوت به حوادث پیرامون به وجود می‌آید و می‌تواند کل کیفیت زندگی فرد را درگیر مشکل نماید.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ کارشناس حوزه بهداشت به تازگی با انجام آزمایش بر روی بیماران دریافته‌اند که یکی از نشانه‌های ابتلا به آلزایمر در این بیماران بی‌تفاوتی نسبت به افراد، اشیاء و حوادث پیرامون است.

گفتنی است،‌ با انجام آزمایش بر روی داوطلبان سالمند توسط عکسبرداری MRI پزشکان دریافته‌اند آن دسته‌ای از داوطلبان که نسبت به حوادث اطراف خود بی‌تفاوت و بی‌احساس بوده‌اند حجم مغز آنها کمتر از سایر سالمندانی بوده است که نسبت به پیرامون خود کنجکاو و جدی بوده‌اند.

نتایج این آزمایش با تحقیق بر روی 4 هزار و 300 فرد سالمند به دست آمده است.

کوچک شدن مغز،‌ نشانه‌ی "زوال مغزی" و از دست دادن حافظه است که می‌تواند در برخی از افراد موجب ابتلا به بیماری آلزایمر گردد.

کارشناسان عواملی مانند عدم ورزش،‌ افسردگی، دیابت، سیگار کشیدن و مصرف غذاهای چرب را به همراه "فاکتورهای ارثی" از جمله علل به وجود آمدن آلزایمر در افراد می‌دانند.

پزشکان به سالمندان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر سعی نمایند مهارت‌های جدید مانند حل پازل، "بازی‌های رایانه‌ای" و و یا یادگیری یک زبان خارجی را در فعالیت‌های روزانه خود جای دهند.

انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
من حافظه م از هر کسی بهتره حتی تصاویر 6 سالگیم از محیت در مغزم هست.حافظه ی تصویریم طوری عمل میکنه اکه یه بار صورت کسی رو ببینم هر جور ارابش کنه میشناسمش.من هرگز الزایمر نمیگیرم جون مغز من هرگز کم نمیاره.غدای خوب بخورید ماهی بخورید.مواد مغز دار.ورزش ذهنی ضرب های 4 در 4 حل کنید ذهنی.خدا شما رو محفوظ نگه میداره.یا علی مدد.خون سردی نشانه ی اعتماد به نفس فوق العاده است.