مديركل آموزش و پرورش شهر تهران عنوان نمود:

مدارس مرجع فرهنگي در محله خود هستند

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران گفت:مدارس مرجع فرهنگي در محله خود هستند

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران چهاربند با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري، به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي اظهارداشت: ماهيت انقلاب اسلامي فرهنگي است و فرهنگ بايد دغدغه اصلي ما باشد.

وي با اشاره به اينكه در حوزه فرهنگ مخاطب اصلي وزارت علوم و آموزش و پرورش هستند و اين موضوع تكليف آموزش و پرورش را سنگين مي كند افزود: بي تدبيري و ضعف و هجمه هاي طراحي و اجراشده دشمن را از جمله موانع بيان كرد.

 چهاربند خواستار آسيب شناسي از تهديدهاي پيراموني شده و ضمن تاكيد بر اين موضوع كه خواستگاه انقلاب ما فرهنگي بوده است ، با يادآوري اينكه دشمنان با اصل نظام مشكل دارند افزود: آموزش و پرورش به عنوان يك مرجع فرهنگي وظيفه سنگيني دارد.

وي گفت: آموزش و پرورش بايد به حالت فعال در زمينه برنامه ريزي فرهنگي در مسايل وارد شود.

 چهاربند با اشاره به منويات مقام معظم رهبري، ادامه داد: مراجع فرهنگي مي بايست برنامه هاي فرهنگي كشور را نقد كنند تا جلوي انحرافها گرفته شود. در بحث فرهنگ يك محور اصلي، زنده بودن و فعال بودن مراجع فرهنگي و ايفاي نقش متناسب با ماموريت شان است.

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران مدارس را به عنوان مرجع فرهنگي در محله خود بيان كرد و اضافه نمود: مهمترين آسيب، ضعف عملكرد فرهنگي مدارس است.

وي ضمن اشاره به سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، مدرسه را كانون تربيت محله دانست و كوچك انگاري زبان فارسي، بي ارزش جلوه دادن نهاد خانواده، ترويج لذت جويي به عنوان يك ارزش، ترويج اباحه گري و ... را از محورهاي رخنه فرهنگي دشمن قلمداد نمود.

 چهاربند با اظهار اينكه آموزش و پرورش مروج انقلاب اسلامي است بر توجه بيشتر به امر به معروف و نهي از منكر تاكيد نمود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مدارس ، مرجع ، محله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار