پربیننده ترین خبرهای سال 92 (70)؛

"نرگس آبیار" : خانم زارعی در تمام طول فیلمبرداری روزه بود/ گریه‌های بی‌امان راه صحبت کردن مریلا زارعی را بست

"نرگس آبیار" گفت: مریلا زارعی در تمام طول فیلمبرداری با وجود شرایط سخت لوکیشن‌ها روزه بود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر؛ نشست خبری فیلم سینمایی "شیار ۱۴۳" به کارگردانی "نرگس آبیار" و با حضور عوامل این فیلم "مریلا زارعی"، "جواد عزتی"، "گلاره عباسی"،بازیگران؛ "سحر عصرآزاد" منتقد؛ "سودابه خسروی"، چهره‌پرداز؛ "آرش قاسمی"، صداگذار؛ "ابوذر پورمحمدی"و "محمدحسین قاسمی" تهیه کنندگان؛ عصر امروز چهارشنبه برگزار شد.   
 
بنابراین گزارش؛ "سحر عصرآزاد"، منتقد در ابتدای این نشست گفت: نقطه اشتراک «شیار ۱۴۳» با فیلم سینمایی «اشیاء از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌تر است» محوریت یک زن در داستان است، من به شدت تحت تاثیر این فیلم قرار گرفتم، به طوری که مرا به یاد فیلم "گیلانه" و "بوسیدن روی ماه" انداخت.   
 
در ادامه، "نرگس آبیار" کارگردان این فیلم ضمن تشکر از "ابراهیم حاتمی کیا" به دلیل تماشای این فیلم و حضورش در نشست مطبوعاتی شیار ۱۴۳ گفت: هدیه‌ای که من از جشنواره گرفتم تماشای این فیلم توسط ابراهیم حاتمی کیا بود.   
 
وی افزود: این کار را براساس رمان "اختر و روزهای تلواسه" نوشتم و قصه‌های فرعی که مبتنی بر واقعیت بود را به آن افزودم.   
 
آبیار با اشاره به استفاده از روش دوربین روی دست در این فیلم گفت: برای باورپذیربودن نقش الفت باید از دوربین روی دست استفاده می‌کردیم.   
 
وی ادامه داد: دفاع مقدس چیزی است که برای ما تمام نمی‌شود و اثرات آن را در زندگی خود می‌بینیم.   
 
این کارگردان با اشاره به بریدن قالی در یکی از سکانس‌ها گفت: فیلم من با بریدن قالی به صورت امیدوارانه تمام شد به طوری که این پایان ما را یاد "پیرمرد و دریا"ی ارنست همینگوی می‌اندازد که دوباره با امید راهی دریا شد و از نظر من این یک تولد دوباره است.   
 
وی ادامه داد: "مریلا زارعی" در تمام طول فیلمبرداری و در آن شرایط سخت روزه بود.

در ادامه این نشست "مریلا زارعی" در حالی که تحت تاثیر این فیلم قرار گرفته بود و به شدت گریه می‌کرد به طوری که این گریه‌ها راه صحبت کردن او را بسته بود گفت: خوشحالم که در این فیلم بازی کردم، اما من با وجود زندگی کردن با این نقش تحت تاثیر آن قرار گرفتم و حرفهای بسیاری برای گفتن دارم.   
 
وی ادامه داد: از تمام عوامل این فیلم تشکر می‌کنم و همچنین از "ابراهیم حاتمی کیا" به دلیل تماشای این فیلم و حضورش در نشست مطبوعاتی شیار ۱۴۳ تشکر می‌کنم.   
 
زارعی عنوان کرد: در تمام مدتی که در این نقش کار می‌کردم سعی کردم به ساحت کسی که نقش او را بازی می‌کنم لطمه‌ای نخورد.   
 
وی ادامه داد: زمانی که فیلمنامه این اثر به دستم رسید من کنار رود راین بودم و درست‌‌ همان موقعیتی را که قهرمان از کرخه تا راین داشت، من نیز داشتم و احساس کردم که باید بازگردم و نقشی را که خیلی از ما‌ها درباره او کوتاهی کردیم را ایفا کنم.   
 
این بازیگر تصریح کرد: من بازی در این کار را با مناجات سحرگاهی رمضان شروع کردم زیرا فیلمبرداری این کار همزمان با شروع ماه رمضان آغاز شد و روی من تاثیر زیادی گذاشت.   
 
در ادامه، "گلاره عباسی" بازیگر دیگر این فیلم گفت: جنگ در دوران نوجوانی من در "ابراهیم حاتمی کیا" و "آژانس شیشه‌ای" خلاصه می‌شد و امروز بعد از نمایش این فیلم پدرم مرا در آغوش گرفت و این بهترین هدیه برای من است.   
 
عباسی عنوان کرد: من عاشق بازیگری هستم و هنگام همکاری با "مریلا زارعی" متوجه شدم که باید مثل او به طور سخت کار کنم تا روزی بازیگری همچون او شوم.   
 
در ادامه "جواد عزتی" گفت: برای من حضور در یک فیلم خوب مهم بود و اندازه نقش برایم اهمیتی نداشت و خوشحالم که در کنار عوامل این فیلم توانستم به ایفای نقش بپردازم.   
 
در ادامه "مهرداد شادمان فر" فیلمبردار این کار گفت: استفاده از روش دوربین روی دست خواسته کارگردان بود زیرا کارگردان یک روایت مستندگونه را می‌خواست و من این کار را برای او انجام دادم.   
 
سپس "محمدحسین قاسمی" تهیه کننده این فیلم گفت: "شیار ۱۴۳" از لحاظ فکری نیز استقلال داشت، به طوری که ما هیچ گونه کمکی از وزارت ارشاد دریافت نکردیم.   
 
در انتها "سودابه خسروی" چهره‌پرداز این فیلم گفت: احساس می‌کنم که ما توانستیم ادای دینی بکنیم و خوشحالم که در کنار این گروه کار کردم، اما به راستی انتظار نداشتم که فیلم خوبی از آب درآید.

انتهای پیام/ رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۱۲:۴۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
سلام خداقوت به همه دست اندرکاران این فیلم ارزشی اجرشان با خانم زهرای مرضیه انشالله منتظر کارهای آیند ه ایشان در مورد دفاع مقدس هستیم واقعا عرصه فرهنگ به این نیروهای متعهد نیار داریم
آخرین اخبار