انتخابی که بر اساس وابستگی است

بهترین کار در زمان بروز اختلاف بین زوجین، حل آن و جلوگیری از شدید تر شدن آن است. اما اگر زمانی رسید که طلاق آخرین راه بود، باید وابستگی را از بین برد و این به آگاهی قبل از ازدواج برمی‌گردد.

اشکانی زاده، روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:ازدواج‌ها باید بر حسب شناخت و واقع بینی باشد. اما متاسفانه بانوان در زمان ازدواج بیشتر به ثروت، خانه و دارایی‌های طرف مقابل نگاه می‌کنند. این در واقع وابستگی است و فردی که بر پایه‌ دارایی‌های خواستگاری را انتخاب می‌کند، در حالی که خود فاقد توانایی خاصی است، اگر در زندگی به مشکل برخورد و به بن بست برسد، بعد از جدایی هیچگونه پشتوانه‌ای ندارد.
 
وی در ادامه اظهار داشت: دختران باید قبل از ازدواج، بر توانمندی‌های خود بیفزایند و صرفا به دارایی طرف مقابل نگاه نکنند. چون هر زمان امکان بروز مشکلاتی در زندگی وجود دارد و وابستگی موجب ناتوانی در فائق آمدن بر مشکلات است.
 
این روانشناس همچنین تصریح کرد: بعد از طلاق، زنان بدون هیچگونه توانایی و پشتوانه‌ای وارد جامعه می‌شوند و با مشکلات اساسی زیادی مواجه می‌شوند. این درحالی است که اگر به خود متکی باشند و خود را توانمند کنند، دیگر زندگی پس از طلاق برای آنان دشوار نخواهد بود.
 
اشکانی زاده در پایان خاطرنشان کرد: دختران و پسران باید قبل از ازدواج آگاه شوند، زندگی را بر اساس ملاک‌هایی که در طرف مقابل می‌بینند شروع نکنند، مشکلاتی که در زندگی وجود دارد را حل کنند و به طلاق فکر نکنند. اما اگر این اتفاق افتاد، بتوانند با اتکا به خود، موانع را از سر راه بردارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار