کیامهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دستگاه‌های اجرایی برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کنند

تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: امروزه کسی که خواهان سرمایه‌گذاری است، باید به سازمان‌ها مراجعه و وقت خود را صرف کند، و این در صورتی است که مدیران اجرایی باید به سراغ سرمایه‌گذاران بروند.

"غلامرضا کیامهر" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: هدف اصلی اقتصاد مقاومتی ارتقای وضعیت توسعه کشور است و زمانی که جامعه به این هدف نزدیک شود، بر همین اساس مردم نیز از اثرات آن بهره‌مند خواهند شد.  

وی به پیش‌نیاز‌های تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: ایستگاه‌ها بر سر راه سرمایه‌گذاری مولد و اشتغال‌زا باید به حداقل برسد.
 
این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه تصریح کرد: اگر کسی خواهان سرمایه‌گذاری در تولید و صنعت باشد، امروزه باید کفش و کلاه آهنی پوشیده و مدتی از وقت خود را صرف کند تا بتواند از ادارات مختلف مجوز بگیرد.  
 
کیامهر با بیان اینکه این پروسه در ایران سه تا چهار ماه به طول می‌انجامد، گفت: این در صورتی است که کشور‌هایی مانند ژاپن، مالزی و کره در ظرف چند ساعت انجام خواهد شد. 

این تحلیلگر مسائل اقتصادی راهکار بعدی این مسیر را زدودن مقررات بیش از حد دانست و افزود: مقررات بیش از حد باید از سر راه سرمایه‌گذار اشتغال‌زا برداشته، تا اقتصاد مقاومتی زمینه سازی شود.  
 
وی با تاکید بر اینکه باید مجموعه‌ای تشکیل شود و نمایندگان سازمان‌های ذیربط برای صدور مجوز سرمایه‌گذاری دور هم جمع شوند، بیان داشت: سرمایه گذار باید بتواند برای ورود به این عرصه در کمترین زمان مجوزهای لازم را اخذ کند تا سختی‌های کار مانع از سرمایه‌گذاری آنان نشود. 
 
کیامهر به معکوس شدن رابطه میان فعالان اقتصادی، کار آفرینان و سرمایه‌گذاران با مدیران اشاره کرد وگفت: امروزه کسی که خواهان سرمایه‌گذاری است، باید به سازمان‌ها مراجعه و وقت خود را صرف کند، و این در صورتی است که مدیران اجرایی باید به سراغ سرمایه‌گذاران بروند.  
 
وی افزود: کسی که می‌خواهد علم، تخصص و سرمایه خود را به کار بیاندازد، دستگاه‌های اجرایی باید جلوی آن‌ها فرش قرمز پهن کنند.  
 
این تحلیلگر مسائل اقتصادی به ایجاد انگیزه وشوق در درون سرمایه‌گذار اشاره کرد و ادامه داد: برای سرمایه‌گذار نباید مزاحمت ایجاد شود تا شوق وانگیزه سرمایه‌گذاری در آن بیشتر شده وبا اینکار سرما‌گذاران خارجی هم خواهان سرمایه‌گذاری در ایران خواهند شد.  
 
وی تصریح کرد: فضای کسب وکار کشور به سود سرمایه‌گذار باید متحول شده و اگر این امر محقق شود وضع معیشتی مردم تغییر خواهد کرد.  
 
کیامهر عملکرد سازمان‌ها را شعاری دانست و گفت: متاسفانه زمانی که راه و روش‌هایی گفته می‌شود فقط به برگزاری همایش‌ها، تبلیغات، رسانه‌ای کردن اکتفا کرده و قدمی برای پیشبرد اهداف برنمیدارند.  
 
وی در پایان به بها دادن بخش‌های خصوصی اشاره کرد و تصریح کرد: به بخش‌های خصوصی و اتاق‌های بازرگانی اهمیت داده و در تصمیم گیری‌های مهم کشور آن‌ها را دخالت دهیم تا شاهد اتفاق بزرگ و تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار