جوکار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

تشریح حضور هیئت پارلمانی ایران در حیاط خلوت آمریکا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چگونگی حضور هیئت پارلمانی ایران در کشورهای آمریکای لاتین را تشریح کرد.

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به تشریح سفر هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای آمریکای لاتین یعنی کوبا و ونزوئلا پرداخت و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ابتدا قرار بود از مسیر مسکو به کوبا و سپس به ونزوئلا حرکت کنیم اما با کارشکنی ایالت متحده آمریکا این مسیر میسر نشد چرا که مقامات آمریکایی به شرکت روسی ایرفلوت اعلام کرده بودند اگر مقامات ایران در هواپیما حضور داشته باشند اجازه نخواهیم داد از حریم هوایی ما پرواز کنند.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برای تودهنی زدن به آمریکا مسیر خودمان را تغییر دادیم و هرچند طولانی بود ولی از تهران به قطر سپس به برزیل و از آن‌جا نیز به ونزوئلا و کوبا سفر کردیم.
 
جوکار با بیان این که در این سفر آقای بروجردی و آقای حسینی رئیس و عضو کمیسیون امنیت ملی حضور داشتند دیدار با رئیس‌جمهور ونزوئلا از مهمترین برنامه‌ها ما در ونزوئلا بود که در این دیدار به همکاری مشترک و تعامل متقابل در عرصه‌های مختلف صنعتی، تجاری اشاره کردیم و مورد استقبال قرار گرفت.
 
وی افزود: هم چنین دیدار با کمیته امنیت ملی مجلس ونزوئلا، دیدار با معاون وزیر امور خارجه ونزوئلا از دیگر برنامه‌های ما بود.
 
نماینده مردم یزد با بیان این که در مراسم سالگرد رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا شرکت کردیم گفت: در این مراسم نمایش قدرت دو محصول ایرانی که یکی تراکتور ساخت ایران و دومی پهپاد ساخت ایران بود جلوه زیبایی به مراسم داد.  
 
وی ادامه داد: هم چنین در حاشیه این مراسم با روسای جمهور کوبا و بولیوی و برخی از روسای کشورهای مختلف دیدار داشتیم.  
 
جوکار در ادامه به سفر این هیئت به کوبا اشاره کرد و گفت: در جریان سفر به کوبا با معاون اول مجلس این کشور، کمیته امنیت ملی مجلس کوبا نشست داشتیم که دو کشور در این نشست به همکاری در مسائل اقتصادی، فرهنگی و در حوزه‌های مختلف ابراز علاقه کردند.  
 
وی هم چنین گفت: دیدار با دبیرکل حزب کمونیست کوبا و وزیر امور خارجه این کشور از دیگر برنامه‌های ما بود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: سفر هیئت پارلمانی ایران به ونزوئلا و کوبا از جهات مختلفی حائز اهمیت بود چرا که این کشورها روزی حیات خلوت آمریکا بودند ولی ما با قدرت در این کشورها حضور داشته و در حال گسترش روابط خودمان هستیم.
 
وی خاطر نشان کرد: البته آمریکا به دنبال اوکراینیزه کردن ونزوئلا است که این موضوع نیاز به مراقبت بیشتری دارد.  
 
جوکار در پایان خاطر نشان کرد: ما باید به گسترش روابط با کوبا و ونزوئلا توجه جدی داشته باشیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار