ناگفته‌هایی در مورد علت طرح ادعای کشتی تسلیحاتی از زبان مسئول جنبش حماس:

سناریوی صهیونیستی، "ایران و غزه" را هدف گرفته است/ اسرائیل می‌خواهد در راه توافقنامه هسته‌ای ایران و 1+5 مشکل‌آفرینی کند

"مشیر المصری" از مسئولان جنبش حماس و عضو پارلمان فلسطین درباره ادعاهای صهیونیستی در زمینه کشتی حامل سلاح ایرانی گفت: با توجه پیشرفتهایی که ایران در زمینه توافقنامه هسته‌ای با گروه (5+1) به دست آورده است، اسرائیل با طرح این ادعاها علاوه بر اعلام دشمنی خود با ایران می‌خواهد از موفقیتهای ایران که در بین افکار عمومی جهان مطرح است، بکاهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "مشیر المصری" که در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم سخن می‌گفت، در پاسخ به این سئوال که "آیا ادعای اسرائیل در به تصرف درآوردن کشتی ایرانی مملو از سلاح که به سمت نوار غزه در حرکت بود، حقیقت دارد؟" گفت: به یقین این ادعاها سناریویی صهیونیستی است و در راستای تحریک افکار عمومی ضد نوار غزه و ایران صورت می گیرد. همچنین اسرائیل می‌خواهد سلاح مقاومت را بزرگنمایی کند تا محاصره ظالمانه خود را که به مدت هشت سال است بر این منطقه تحمیل کرده است  توجیه کرده باشد.شاید هم رژیم اشغالگر قدس تلاش می کند زمینه را برای حمله جدیدی ضد نوار غزه مهیا می کند. زیرا حوادث را با هم مرتبط می کند و مدعی می شود کشتی حامل سلاح  به سمت نوار غزه در حرکت بوده است. این در حالی است که اسرائیل به این کشتی در آب‌های بین المللی  حمله کرده است.

مجری در ادامه پرسید: نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل می‌گوید در این کشتی موشکهایی به دست آمده است که می‌تواند فلسطین اشغالی و قدس را هدف قرار دهد آیا این پیامی به آمریکا یا اروپا یا سازمان ملل است؟ اهداف وی از این مدعا چیست؟ مشیر المصری در پاسخ به این سئوال گفت: در حال حاضر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و دیگر مسئولان اسرائیلی تلاش می کنند  ترحم جهانیان را به سمت خود معطوف  و اینگونه وانمود کنند که اسرائیل قربانی است و قربانی جلادانی غول پیکر و بمبهای ساعتی در نوار غزه(!!) قرار گرفته است . بدون شک تحریک افکار عمومی ضد نوار غزه و مرتبط کردن این کشتی با حماس و تهدیداهای قبلی رژیم صهیونیستی بر نوار غزه نشان می‌دهد مسئولان اسرائیلی در نظر دارند یک جبهه درگیری در نوار غزه ایجاد کنند. زیرا هدف قرار دادن تل آویو و یا قدس مسئله جدیدی نیست. البته مقاومت فلسطینی موجود در نوار غزه آمادگی کامل را دارد که از مردم فلسطین با هر آنچه در اختیار دارد، حمایت کند .

مجری همچنین پرسید:با توجه به اینکه ایران موفقیتهایی را در زمینه پرونده هسته‌ای خود به دست آورده است و اسرائیل هم دشمن ایران و هم دشمن نوار غزه است آیا این ادعا برای متهم کردن ایران است یا نوار غزه یا هر دوی آنها؟ وی پاسخ داد: بطور حتم این ادعاها برای هدف قرار دادن هر دو طرف می باشد زیرا رژیم اشغالگر قدس با مقاومت فلسطینی در نوار غزه مشکل دارد. همچنین با ایران نیز دشمن است. زیرا ایران به قدرتی اسلامی در منطقه تبدیل شده است. نتانیاهو بر این باور است که افکار عمومی  به سمت موفقیتهای ایران سوق داده  شده است از اینرو تلاش می کند توافقی را که ایران با گروه (5+1) در پرونده ای هسته ای به دست آورده است با چالش روبرو کند . همواره نیز ادعا می کند که انبارهای سلاح مقاومت در نوار غزه مملو از سلاح است. از اینرو می خواهد با یک تیر دو نشان بزند اما به عقیده من هیچ یک از اهداف خود را محقق نخواهد ساخت. 

"مشیر المصری" همچنین ادامه داد: بدون شک اسرائیل می‌خواهد منطقه را به آشوب بکشاند و می‌خواهد در برابر افکار عمومی جهان اینطور وانمود کند که خطری در آینده منطقه را تهدید می‌کند که نام آن "مقاومت" است. اسرائیل می‌خواهد همه امکانات لازم را برای مبارزه با این مقاومت مورد ادعا بکار گیرد و کشورهای جهان را با خود همراه کند. اما رژیم صهیونیستی نخواهد توانست به این اهداف خود برسد . این اقدامات اسرائیل همانند توطئه ای است که مقامات صهیونیستی علیه یاسر عرفات به اجرا درآوردند و در زمان وی نیز اعلام کرده بودند کشتی سلاحی که عازم غزه بود به تصرف درآورده اند، اما اینبار جنبش حماس را نشانه گرفته‌اند و می‌خواهند بر حماس و توان نظامی آن در نوار غزه تاثیر منفی بگذارند. اسرائیل همچنین می‌خواهد برای توافقنامه هسته‌ای ایران و شش کشور بزرگ مشکل آفرینی کند .

مجری در ادامه پرسید: آیا اسرائیل دامنه تجاوزهای خود را به همه کشورهای عربی و اسلامی از جمله اردن و سودان و دیگر کشورهای منطقه گسترش خواهد داد؟ وی گفت: اینکه رژیم صهیونیستی در فاصله 1500 کیلومتری مرز خود  به کشتی حمله می‌کند این مسئله به منزله دزدی دریایی صهیونیستی است . وقتی این اتفاق در محیط  کشورهای عربی و اسلامی صورت می گیرد نشان دهنده تجاوزهای بی حد و حصر  این رژیم در جهان عرب و جهان اسلام است . مسئولان اسرائیلی تجاوزهای متعددی در این کشورها مرتکب می شوند ؛ جنگنده‌های صهیونیستی سودان را بمباران هوایی می کنند در امارات عملیات تروریستی به اجرا درمی آورند، مشکلاتی را در کویت به بار می‌آورند و جنایتهای متعدد آن در مصر و لبنان و اردن نیز بهترین دلیل برای این ادعاست. بنابراین دشمن صهیونیستی می خواهد از نظر امنیتی کل منطقه را به چنگ آورد و بگوید که تنها قدرت نظامی  در منطقه است .

عضو پارلمان فلسطینی در پاسخ به این سئوال که "با وجود شایعاتی مبنی بر تیرگی روابط بین ایران و حماس به دلیل بحران سوریه آیا مسلح کردن حماس از سوی ایران هنوز ادامه دارد یا خیر؟" گفت: مقاومت امروز به خودکفایی رسیده است و تاکتیکها و توان نظامی خود را افزایش داده است اما حماس به هر میزان که از توانایی نظامی برخوردار است به اندازه توان نظامی اسرائیل نیست زیرا اسرائیل سلاح هسته ای و سلاح های تحریم شده در سطح بین المللی در اختیار دارد. متاسفانه سلاح های تحریم شده چندین بار به ویژه در جنگهای "الفرقان" و "حجاره السجیل" از سوی این رژیم استفاده شده است و هیچ محکومیت بین المللی در اینباره صورت نگرفته است. محاصره ای که اسرائیل بر نوار غزه تحمیل کرده است بر توان نظامی مقاومت تاثیری نکرده است و به نظر من مقاومت در مرحله پیشرفته ای قرار دارد.

مجری در ادامه پرسید : بستن گذرگاهها از سوی مصر آیا بر پرونده مسلح کردن حماس تاثیر گذاشته است؟ وی گفت: به رغم بسته شدن گذرگاهها مسلح شدن جنبش مقاومت اسلامی حماس متوقف نشده است. زیرا هم توان نظامی داخلی خود را افزایش داده و هم سلاحهای خارجی دریافت کرده است بنابراین محاصره اسرائیل مقاومت را در تنگنا قرار نداده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار