رابرت گیتس:

هیچ گزینه نظامی مستقیمی برای آمریکا در قبال اوضاع در اوکراین وجود ندارد

وزیر دفاع سابق آمریکا بر این باور است که شبه جزیره کریمه از دست آمریکای‌ها خارج و سرانجام روسیه کنترل آنرا به دست خواهد گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی پرس تی وی نوشت: "رابرت گیتس" در گفتگو با فاکس نیوز گفت: فکر نمی‌کنم که کریمه از دست روسیه خارج شود.

گیتس در پاسخ به سئوال "کریس والس" مجری برنامه که از وی پرسید به نظر شما کریمه از دست رفته است؟ پاسخ داد: بله همین طور فکر می‌کنم.

گیتس پیش بینی کرد پوتین نهایت تلاش خود را برای بدست گرفتن کنترل دیگر نقاط اوکراین به کار خواهد گرفت. 

در همین راستا پرس تی وی گزارش داد: گیتس این اظهارت را درحالی بیان کرد که دولت محلی منطقه کریمه برگزاری یک همه پرسی را در 16مارس با هدف تصمیم گیری درباره پیوستن و یا نپیوستن این منطقه خودمختار به روسیه خواستار شده است. گیتس که از سال2006 تا 2011میلادی هم در دولت بوش و هم در دوره اوباما به عنوان وزیر دفاع حضور داشت، از همقطاران جمهوریخواه خود خواست تا از اوباما بر سر بحران در اوکراین انتقاد نکنند. بسیاری از جمهوری‌خواهان می‌گویند که اوباما در قبال اوضاع در اوکراین موضعی ضعیف اتخاذ کرده است و ساده لوحانه رفتار می‌کند. آنها براین باورند که دولت اوباما در قبال این بحران گزینه‌های نظامی را در نظر نگرفته است.

گیتس گفت واقعیت این است که هیچ گزینه نظامی مستقیمی برای آمریکا در قبال اوضاع در اوکراین وجود ندارد. پوتین در زمان ریاست جمهوری بوش به گرجستان حمله کرد. هیچکس بوش را به اتخاذ موضعی ضعیف و یا عدم تمایل به استفاده از گزینه نظامی متهم نکرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار