کشورهایی که اقامتگاه" عنکبوت‌هاست" + تصاویر

برخی از کشورها اقامتگاه همیشگی عنکبوت‌هاست پس اگر از عنکبوت‌ها به شدت می‌ترسید فکر سفر به این مناطق را برای همیشه از سرتان بیرون کنید.

به گزارش خبرنگار فناوری های نوین باشگاه خبرنگاران؛ ترس از عنکبوت در میان مردم به دلیل سم‌ها و زهرهایی که دارند، بسیار رایج است.

امروزه در سراسر دنیا عنکبوت‌ها به شکلها و سم‌های مختلف وجود دارند اما برخی از کشورها اقامتگاه همیشگی آنهاست مانند: کشور لائوس(LAOS) بزرگترین عنکبوت در این کشور وجود دارد. اندازه‌ هر پای این عنکبوت یک فوت است و جثه‌اش به اندازه پرندگان است.

این عنکبوت که برای اولین بار در سال 2001 در لائوس رویت شده بیشتر در غارها زندگی می‌کند.


 
کشور برزیل: یکی از بزرگترین و خطرناک‌ترین عنکبوت‌ها به نام هانتسمن(HUNTSMAN) در این کشور زندگی می‌کند در قرن 19 مشاهده شده که این نوع عنکبوت توانسته یک مرغ مگس خوار را بخورد.

عنکبوت‌ هانتمسن بیشتر در مناطق باتلاقی حضور دارد و نوع ماده آن تا 25سال می‌تواند عمر کند.
سم این عنکبوت می‌تواند موجب حمله قلبی در انسان شود



اما در برزیل سمی‌ترین نوع عنکبوت هم مشاهده شده این عنکبوت در جنوب و مرکز آمریکا نیز رویت شده این عنکبوت خطرناک به مناطق مرطوب و تاریک علاقه دارد.

سم این عنکبوت موجب شل شدن عضلات، تنگی نفس و در نهایت فلج و خفگی می شود. ضمناً این عنکبوت خاص در کنار بوته‌ها یا جعبه‌های موز نیز مخفی می‌شود.



کشور استرالیا: در این کشور عنکبوت‌های فراوانی حتی در سیدنی مشاهده می‌شود که بعضاً خطرناک هستند که این عنکبوت‌ها عبارتند از:

1- عنکبوت فانل وب: سم قوی دارند که اگر کسی را بگزند و او تحت مراقبتهای پزشکی نباشد منجر به مرگش خواهد شد این عنکبوت از خطرناک‌ترین نوع عنکبوت‌هاست.

2- عنکبوت پشت قرمز(REDBACK) در صورت گزش موجب درد شدید، عرق کردن، تورم غدد لنفاوی، تشنج، نارسایی تنفسی و حتی به کما رفتن شود به خصوص برای افراد مسن و کودکان خطرات بیشتری دارد.

3- عنکبوت ماوس: در صورت گزش انسان نیاز به مراقبت‌های اورژانسی دارد.

4- عنکبوت هانتسمن: عنکبوت خیلی تهاجمی نیست اما نه تهدید کننده حیات است.

5- عنکبوت دم سفید: با گزش این عنکبوت حالات تهوع و سردرد ایجاد می‌شود.



انتهای‌پیام/

برچسب ها: عنکبوت ، گزش ، زهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.