تشکیل نخستین جلسه شورای صنفی 8 فیلم اکران نوروز 93 را مشخص کرد

نخستین جلسه شورای صنفی اکران93 صبح دوشنبه 5 اسفند، با محوریت اکران نوروزی سینماها و با حضور دکتر "حجت‌الله ایوبی" رئیس سازمان سینمایی و "محمد احسانی" معاون آثار و فعالیت‌های سینمایی برگزار شد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، نخستین جلسه شورای صنفی اکران93 صبح دوشنبه 5 اسفند، با محوریت اکران نوروزی سینماها و با حضور دکتر حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و محمد احسانی معاون آثار و فعالیت‌های سینمایی برگزار شد.

بناب این گزارش؛ در شروع نخستین جلسه شورای صنفی اکران 93  دکتر حجت الله ایوبی با ابراز خوشحالی از حضور اعضای جدید شورای صنفی اکران  و یاد آوری اهمیت این شورا در آرایش اکران سال آتی و تأثیرات مثبتی که می تواند بر مجموعه سینمای ایران داشته باشد گفت: ما به آینده خوب سینما در سال آینده و سال‌های آینده امید داریم و امیدواریم در سایه وحدت صنوف و تدبیر همه اهالی سینما به یک نقطه مشترک که همان عزت و سربلندی سینمای کشورمان است برسیم، وی در ادامه با اشاره وضعیت سینما در کشورهای همسایه که شاید در آن  5 فیلم هم تولید نشود و مقایسه آن با وضعیت رو به رشد سینما در ایران  که حاصل آن  تولید حد اقل 100 فیلم سینمایی در سال است، تاکید کرد باید از این اتفاق مثبت مراقبت کنیم و این آمار فیلم سازی را حفظ و به رشد بیشتر برسانیم.
 
ایوبی در پایان سخنانش ضمن سپاس از اعضای جلسه گفت: مدیران سینمایی هیچ غرضی برای اینکه سینما به حاشیه برود ندارند و نهایت سعی و کوشش خود را برای تعالی هنر – صنعت سینما به کار خواهند بست.
 
در ادامه محمد احسانی معاون آثار و فعالیت های سینمایی، ضمن خیر مقدم به اعضای جدید شورای صنفی اکران و تشکر از زحمات شورای سابق و اعضای تدوین آیین نامه سال 93 گفت: شورای صنفی نمایش محلی برای تعامل و گفتگوی دست اندر کاران سینما و تصمیم گیری برای اکران مناسب آثار سینمایی است، اعضای شورا در وهله اول متولی صیانت از حقوق کلی سینما و مخاطبین و در مرتبه بعدی حقوق صنوف مربوطه هستند .سازمان سینمایی،ضمن احترام به همه سلائق و استفاده از نظرات کارشناسی آنها ، پشتیبان قاطع تصمیمات این شورا خواهد بود.
 
مناسب است ضمن لحاظ اهمیت ایام نوروز برای مخاطبین و اکران فیلمهایی که با حال و هوای عید مغایرت کلی نداشته باشند،به تقسیم آثار پر بیننده در بقیه ایام سال اهتمام شود تا هیچ فصلی از سال شاهد رکود اقتصاد سینما نباشیم.
 
بنا براین گزارش، اعضاء ضمن اصرار بر لزوم همدلی صنوف مختلف و انعکاس صدای واحد از این جمع بر اهمیت شورای صنفی اکران در تکمیل چرخه تولید و پخش تأکید کردند.
 
در ادامه پرونده فیلم های متقاضی اکران نوروزی که توسط دفاتر پخش مربوطه طبق ضوابط آیین نامه 93 به اداره کل نظارت و ارزشیابی واصل شده بود مورد بررسی قرار گرفت و 8 عنوان زیر «طبقه حساس»، «خط ویژه»،«چ»«آذر،شهدخت، پرویز و دیگران»، «فرشته ها با هم می آیند»،«کلاشینکف»، «آرایش غلیظ» و «زندگی مشترک اقای محمودی و بانو» واجد خصوصیات لازم برای اکران نوروزی تشخیص داده شدند.
 
دفاتر مربوطه می توانند پس از عقد قرارداد با گروه های سینمایی ،مراتب را جهت ثبت در دبیرخانه شورای صنفی اکران مستقر در اداره کل نظارت و ارزشیابی، ارائه نمایند.
 
جلسه بعدی شورای صنفی اکران، دوشنبه هفته آینده 12 اسفند ساعت 10 صبح تشکیل خواهد شد و در این جلسه رئیس و سخنگوی رسمی شوراانتخاب و موارد دیگر دستور جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.  
 
در جلسه امروز محمدرضا فرجی، مرتضی شایسته، ابوالحسن داوودی، مجید قاری‌زاده ، محمد قاصداشرفی، غلامرضا فرجی، و محمدرضا صابری شرکت داشتند.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار