مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران؛

اعلام نقاط ضعف طرح تفصیلی تهران/ مدیریت یکپارچه شهری نداریم

مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران گفت: نداشتن مدیریت یکپارچه شهری مهمترین نقطه ضعف طرح تفصیلی تهران است.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران مجید پاکساز گفت : طرح تفصیلی تهران کاملا بر اساس مطالعات دقیقی که صورت گرفت اجرایی شد و وجود کمیسیون های متعدد تصمیم گیری ،دقت آن را افزایش داد.

وی با بیان اینکه تدوین ضوابط و مقررات طرح، امکان عبور از خط قرمز را به حداقل رسانده است، افزود : بر همین اساس هرگونه تغییری در طرح تفصیلی مبتنی بر ضابطه و تعریف پهنه های مربوطه بوده است و در برخی پهنه ها، ضابطه مستلزم تهیه طرح توجیهی است.

مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری با اشاره به شناسایی نقاط ضعف و قوت این طرح طی مدت اجرا افزود: ویژگی مهم طرح تفصیلی، رویکرد راهبردی – ساختاری آن است که به انعطاف پذیری طرح منجر شده و امکان ایجاد اصلاحات مبتنی بر مطالعات کارشناسانه را می دهد.

پاکساز تصریح کرد: نقطه قوت این طرح، هوشمندی اطلاعات است که با ایجاد سامانه مکان دار طرح تفصیلی امکان هرگونه آنالیز و تجزیه،  فراهم شده که این نکته یکی از برنامه های مهم طرح جامع تهران با موضوع ساماندهی و توسعه خدمات  آی تی تحت عنوان استقرار سیستم یکپارچه شهرسازی را فراهم می سازد.

وی افزود : از نقاط ضعف طرح نیز عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری است که در زمینه اجرای طرح ، مشارکت همه سازمان ها و دستگاه های اجرایی را می طلبد .
انتهای پیام/
برچسب ها: نقاط ، تهران ، تفصیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار