کرمانشاه /

نشست های توسعه اقتصادی نوعی پیوند و وابستگی بین دولت و بخش خصوصی است

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه گفت: اندیشه و خردی پشت جلسات توسعه اقتصادی استان کرمانشاه است و هدف اصلی آن ایجاد جنب و جوش و تحرک در بخش خصوصی و تشکل های اقتصادی استان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

کیوان کاشفی معتقد است، برگزاری نشست های توسعه اقتصادی در استان نوعی پیوند و وابستگی بین دولت و بخش خصوصی ایجاد کرده و تا زمانیکه استان نیاز داشته باشد این نشست ها ادامه خواهد داشت.

کاشفی ساماندهی مرزها خصوصا مرز پرویزخان و خسروی را از جمله مهمترین مباحثی عنوان کرد که در جلسات تجاری توسعه اقتصادی استان مطرح شده است و یادآوری کرد: علی رغم اینکه تغییر زیرساختی در این مرزها رخ نداده، اما بسیاری از مشکلات موجود حل شد، از جمله اینکه امروز ما دراین مرزها هیچ خواب کامیونی نداریم، حمل و نقل سریع و هزینه های آن کم شده است.

به گفته این مسئول ایجاد رویه های جدید تجاری در مرزهای استان نیز از دستاوردهای دیگر نشست های توسعه اقتصادی است، زیرا در گذشته ترانزیت بسیاری از کالاها از مرزهای ما وجود نداشت و تنها کالاهایی که ترانزیت می شد سوخت و آن هم از طرف عراق بود و ترانزیت از مرزهای ما به آن سوی مرز امکان نداشت.

کاشفی با بیان اینکه در گذشته صادرات مواد سوختی، روغن و فرآورده های نفتی از مرزهای استان نداشتیم، تاکید کرد: در حال حاضر گمرک استان شدیدا پیگیر ایجاد رویه های صادراتی جدید است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته عراقی ها نمی توانستند با خودروی خویش از مرزهای ما عبور کنند و مجبور بودند از مرز مریوان وارد شوند، گفت: امروز این مشکل هم حل شده و خودروهای عراقی در مرز ما پلاک شده و وارد کشور می شوند.

کاشفی در خصوص هدف گذاری صادرات برای استان نیز تاکید کرد: صادرات غیر نفتی محور توسعه اقتصاد استان در نظر گرفته شد و بر اساس آن سهم هر بخش از جمله صنایع، کشاورزی، توریسم، خدمات فنی و مهندسی و ... مشخص شد.

وی با اشاره به تدوین برخی برنامه های استراتژیک و بلندمدت در این جلسات، خاطرنشان کرد: اثرات خوب این نشست های در آینده خود را نشان می دهد و می توان شاهد تغییر وضعیت اقتصادی استان بود.

کاشفی گفت: این جلسات تا هر زمانیکه استان نیاز داشته باشد و امور روی روال بیافتد، ادامه خواهد داشت./ش
برچسب ها: توسعه ، اقتصادی ، وابستگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.