رئیس پژوهشگاه صنعت نفت:

فعالیت 700نفر در عرصه پژوهش و فناوری در "صنعت نفت"/ضرورت نوآوری و ایده پردازی جهت رفع مشکلات اقتصادی

کاتوزیان با بيان اينكه تلاش هاي پژوهشگاه صنعت نفت تاكنون منجر به ارائه خدمات و محصولات در توسعه صنعت نفت شده است، گفت: اين مركز پژوهشي امروزه با داشتن بيش از 700 نفر نيروي متخصص و سرآمد در علم و دانش، توانسته گام هاي ارزشمندي در مسير توسعه و پيشرفت فناوري،علم و معرفت بردارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حميدرضا كاتوزيان در همايش تفكر بسيجي، پژوهش و اقتصاد مقاومتي كه هم اكنون (چهارشنبه؛ 2 بهمن ماه) در محل پژوهشگاه صنعت نفت در حال برگزاري است، با اشاره به پتانسيل هاي بالقوه موجود در اقتصاد كشور، گفت: هم اكنون به برنامه ريزي بلند مدت و همه جانبه در بهره گيري از اين ظرفيت ها، موهبت هاي الهي و نيروي انساني كارآمد نيازمنديم تا با تخصيص بهينه منابع، آينده اقتصادي مطمئن و پررونقي را پيش رو داشته باشيم.

وی تصریح کرد: فضای اقتصادی ایران شاهد رویدادهای ویژه و منحصر به فردی است که وقوع بعضی از آنها تاکنون در دنیا سابقه نداشته استع زمانی که شرایط ویژه و استثنایی به وجود می آید که بر ضرورت نوآوري و ايده پردازي از سوي صاحبنظران براي برطرف كردن چالش هاي موجود در اقتصاد كشور ضرورت پیدا کند.

وی تاکید کرد: تصميم گيري صحيح در اين زمينه، مستلزم شناخت ابعاد و چارچوب چالش ها، فرصت ها و تهديد هاست.

رئيس پژوهشگاه صنعت نفت اظهار كرد: اقتصاد مقاومتي يك شعار نيست بلكه واقعيتي ناظر بر ملاحظات داخلي و خارجي حاكم بر مناسبات بين المللي است.

 كاتوزيان افزود: بدون شك تحقق اقتصاد مقاومتي، نيازمند بستر سازي در عرصه هاي خودباوري، ارتقا توان فكري و عملي، توليد ملي، تامين منابع انساني و مالي، سياستگذاري صحيح و كارآفريني است كه به يقين، تبيين اين مولفه ها با كمك دانشگاهيان، پژوهشگران و اصحاب علم و دانش محقق مي شود.

وي با بيان اينكه تلاش هاي پژوهشگاه صنعت نفت تاكنون منجر به ارائه خدمات و محصولات تاثيرگذار در روند رشد هر چه بيشتر صنعت نفت ايران شده است، افزود: اين مركز پژوهشي امروزه با داشتن بيش از 700 نفر نيروي متخصص و سرآمد در علم و دانش، توانسته گام هاي ارزشمندي در مسير توسعه و پيشرفت فناوري،علم و معرفت بردارد.

كاتوزيان اظهار اميدواري كرد كه همايش تفكر بسيجي، پژوهش و اقتصاد مقاومتي، بتواند سرآغاز تحولي تازه در اقتصاد كشور باشد و نتايج آن مورد استفاده برنامه ريزان و سياستگذاران قرار گيرد.

 گفتنی است همايش تفكر بسيجي، پژوهش و اقتصاد مقاومتي از صبح امروز (2 بهمن ماه) در محل پژوهشگاه صنعت نفت، با حضورجمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و برخي مديران ارشد و مياني صنعت نفت آغاز به كار كرد.

از محورهاي برگزاري اين همايش مي توان به تفكر بسيجي و نقش آن در توسعه و بهبود فرهنگ پژوهش، اقتصاد مقاومتي در برابر اقتصاد وابسته، بكارگيري فناوري هاي نوين در اقتصاد مقاومتي، پژوهش، اقتصاد مقاومتي و سند چشم انداز 1404، نقش بنگاه هاي دانش بنيان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي، فرصت ها و چالش هاي مديريت نظام پژوهش در اقتصاد مقاومتي، ايده، پژوهش و توليد محصول با رويكرد تكميل زنجيره ارزش در صنعت نفت، اشاره كرد.

هدف از برگزاري اين همايش كه به همت پايگاه بسيج شهيد دكتر چمران پژوهشگاه صنعت نفت برگزار مي شود، بهره گيري نهادهاي مختلف از نيروي تفكر و تعقل بسيج در نيل به اهداف والاي نظام است كه اين امر مي تواند راه را براي حضور هر چه بيشتر انديشمندان اقتصادي در ميدان هاي علم و عمل بازكند و موجب رشد جامعه در تمام زمينه ها شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، پژوهش ، خودباوری ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار