کشف راز استخوان‌های آهنین در چینی‌ها

شیر مادر دارای انواع خواص درمانی برای نوزاد و مادر است و به تازگی تأثیر مثبت آن بر یکی از خظرناک‌ترین بیماری‌های خود ایمنی در ارتباط با استخوان‌ها کشف شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران به تازگی علت جدیدی برای مفید بودن تغذیه نوزادان با شیر مادر کشف کرده‌اند.

گفتنی است: دانشمندان دریافته‌اند دختری که با شیر مادر تغذیه می‌شوند به‌‌ویژه اگر دو سال کامل باشد، 50درصد کمتر از سایر نوزادان دختر در سال‌های آینده با خطر ابتلا به بیماری آرتریت روماتوئید مواجه خواهند شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ دانشمندان کشف کرده‌اند که تغذیه با شیر مادر می‌تواند سبب مقابل با مشکل ورم مفاصل در افراد شود.این نتیجه با تحقیق بر روی بیش از 7 هزار زن به‌دست‌ آمده است.

بیماری آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به اشتباه به مفاصل حمله کرده سبب تورم و درد شدید در عضلات مفاصل می‌شود.

پزشکان همچنین دریافته‌اند که در کشور چین به دلیل فرهنگ تغذیه کودک با شیر مادر بیماری آرتریت روماتوئید کمتر از دیگر کشورهای جهان در میان زنان شایع است.

خوردن شیر مادر همچنین باعث ایمنی بدن نسبت به افزایش وزن و تقویت سیستم ایمنی بدن که دو عامل مهم بر ابتلا به آرتریت روماتوئید است نیز می‌گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نوزاد ، استخوان ، مادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار