ساری/

بی توجهي به اشیای تاریخی کجور

مدتهاست بدليل کم توجهی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سایر متولیان ذیربط حفاری های غیرمجاز گسترده ای در روستاها و تپه های مختلف باستانی بخش کجور شهرستان نوشهر اتفاق می افتد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛ منطقه کوهستانی و ییلاقی کجور با تاریخ چند هزار ساله با دارا بودن دو شهر پول و کجور و 68 روستا و آبادی مانند کوهپر ، اویل ، شاه ناجر ، صالحان ، کندلوس ، کیاکلا ، انگیل ، بین ، برکن ، لاشک و ... در دل رشته کوههای البرز مرکزی در 75 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان گردشگری نوشهر واقع می باشد.

مدتهاست بدليل کم توجهی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سایر متولیان ذیربط حفاری های غیرمجاز گسترده ای در روستاها و تپه های مختلف باستانی بخش کجور شهرستان نوشهر اتفاق می افتد و قاچاقـچيان اشیای قدیمی و تاریخی آثار گذشتگان و نیاکان ما را به تاراج می برند. از همین رو به سراغ بخشدار کجور رفتیم و نظر وی را در این رابطه جویا شدیم.

بخشدار کجور شهرستان نوشهر با تایید این مطالب از حفاری‌های غیرمجاز دراین منطقه ابراز نگرانی کرد و خواستار توجه بیشتر میراث فرهنگی برای جلوگیری از هرگونه حفاری‌های غیرمجاز در کجور شد.

سید نادر موسوی زاده گفت: پدیده حفاری‌های غیرمجاز در بخش کجور بار دیگر نگرانی‌ها را در حوزه میراث فرهنگی منطقه افزایش داده است.

وی افزود: این موضوع که امسال در مناطق مختلف کجور مشاهده شده است در نیمه دوم سال که این منطقه تا حدودی خالی از سکنه می‌شود حفاران غیرمجاز از این فرصت استفاده کرده و اقدام به حفاری‌های غیرمجاز می‌کنند.

بخشدار کجور تصریح کرد: در دو شب گذشته دو گروه حفار غیرمجاز در شهر پول و لَکتورخِمَن کجور در حال حفاری بودند که نیروهای مردمی متوجه آنها می‌شوند و به پاسگاه انتظامی اطلاع داده می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: تاراج ، اشیا ، عتیقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.