قم/ آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

یکی از توفیقات الهی تحصیل علوم دینی است

یکی از مراجع تقلید گفت: طلابی که در حوزه علمیه تحصیل می‌کنند و دروس دینی را می‌آموزند در حقیقت توفیق الهی نصیبشان شده و باید بدانند که همه افراد نائل به این توفیق نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله مکارم‌شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به ضرورت شکرگزاری به درگاه خداوند گفت: از اینکه توفیق تدریس و تحصیل مجدد در حوزه علمیه و کلاس درس امام صادق (ع) نصیب ما شده خداوند را شاکریم.

وی افزود: طلابی که در حوزه علمیه تحصیل می‌کنند و دروس دینی را می‌آموزند در حقیقت توفیق الهی نصیبشان شده و باید بدانند که همه افراد نائل به این توفیق نمی‌شوند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در این جهان مشاغل و دانش‌های گوناگونی وجود دارد که افراد وارد آن‌ها می‌شوند، خاطرنشان کرد: در این میان کسانی که علوم آل محمد (ص) را می‌آموزند توفیقی دوچندان یافته‌اند.

وی ادامه داد: دعای ما این است که خدا مشکلات و معضلات جوامع اسلامی را برطرف کند و به طلاب هم توصیه می‌کنیم قدر فرصتی که نصیبشان شده و در سایه نظام اسلامی به تحصیل علوم دینی می‌پردازند را بدانند و نهایت استفاده را از آن داشته باشند./س

برچسب ها: قم ، توفیق ، الهی ، تحصیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.