وخامت حال "محمد بلتاجي" پس از 15 روز اعتصاب غذا

"محمد بلتاجي" از رهبران اخوان المسلمين در زندان دست به اعتصاب غذا زده و خبرها از وخامت حال او حكايت دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيره، "محمد بلتاجي" از رهبران اخوان المسلمين ، در زندان در اعتراض به بدرفتاري مقامات زندان ،  از 15 روز گذشته دست به اعتصاب غذا زده است و خبرها از وخامت حال او  به سبب اعتصاب غذا و شرايط نگه‌داري اوحكايت دارد.

همسر محمد بلتاجي "سنا ء عبدالجواد" مي‌گويد كه خانواده وي خبري از وضعيت سلامتي او در زندان  ندارند و اخباري كه به آن ها مي رسد از طريق وكلاي وي است كه آن ها را مطلع كرده‌اند كه از وي نمونه‌هايي براي انجام آزمايش هاي پزشكي گرفته اند ، اما آن ها نمي دانند كه نتيجه آزمايشات چه بوده‌ ؟

همسر بلتاجي در تماس تلفني با شبكه الجزيره  همچنين گفت : آن ها اجازه ديدار با او را از ده روز گذشته نداده‌ اند و و وكلاي وي نيز 5 روز است كه نتوانسته اند با وي ديدار كنند.

وي توضيح داد كه بلتاجي در آخرين باري كه براي ديدار او رفته بودند، در  اعتراض به بدرفتاري كه مقامات زندان  با او داشتند و هنگام ديدار ها يك مانع شيشه اي بلند قرار داده بودند كه مانع ديدار مستقيم وي با خانواده شده بود ، از ديدار با خانواده خود سرباز زد.

وي اشاره كرد كه همسرش مدتي است كه در زندان دست به اعتصاب غذا زده است  و در خارج از زندان هم هيچ كس اين موضوع را نمي‌دانست.

وي شرايط زندان را فوق العاده بد توصيف كرد و گفت وي در يك زندان انفرادي محبوس است و در اين زندان انفرادي پنجره اي براي تهويه وجود ندارد. با اين وجود ،  دادستاني مي گويد كه اين ، مطابق استانداردهاي قانوني است و تأكيد مي‌كند كه بلتاجي به سبب نقشش در انقلاب 25 ژانويه ( كه منجر به بركناري حسني مبارك شد) و فعاليتهاي سياسي بعد آن به‌شدت مجازات خواهد شد.

همسر محمد بلتاجي همچنين  دستگيري"أنس بلتاجي" پسرش  را نيز توسط مقامات امنيتي و عكس گرفتن از وي در حالي كه يك اسلحه در مقابل او قرار داده اند براي اينكه وانمود كنند وي متهم به اقدام تروريستی است ، را محكوم كرد.

ائتلاف حمايت از مشروعيت مصر كه مخالف كودتاي مصر است گفته : بلتاجي با دستورات مديريت زندان بوسيله اعتصاب غذا مخالفت نموده است.

در صفحه بلتاجي در فيسبوك آمده كه وي در پاسخ به فرستاده مديريت زندان گفته : وي هرچقدر هم كه طولاني شود دست از اعتصاب غذا نخواهد كشيد .

از طرف ديگر ، وي در نامه اي كه منسوب به وي است ، از داخل زندان از مردمي كه انقلاب كردند خواسته است تا پايداري كنند .

شايان ذكر است كه بعد از عزل محمد مرسي محمد بلتاجي و ديگر سران اخوان المسلمين به اتهام تشويق به ترور و خشونت دستگير شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار