"خالد البطش" تاکید کرد جلوگيري از ورود نمايندگان حزب الله وجهاد اسلامي به تونس اشتباه بزرگي بود

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی اقدام مقامات تونس به جلوگیری از ورود نمایندگان حزب الله و جهاد اسلامی به این کشور به منظور شرکت در کنفرانسی ضدصهیونیستی را اشتباهی بزرگ توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ "خالد البطش" در مصاحبه با این شبکه درباره اینکه چرا مقامات تونس از ورود نمایندگان حزب الله لبنان و جهاد اسلامی فلسطین به این کشور به منظور شرکت در کنفرانسی ضدصهیونیستی جلوگیری کردند گفت همواره بر روابط خوب با ملت تونس تاکید می کنیم و روابط ما با تونس انقلابی همچنان مستحکم است هر چند که روادید به دست ابوعماد الرفاعی نرسید و بیروت را ترک نکرد اما از نظر اصولی اطلاع داده شد که روادید برایش ارسال نخواهد شد. اما این رد مقاومت به شمار می رود. ما تاکید داریم که این اقدام عجیبی است زیرا زمانی که در تونس بودیم فضا و شرایط برادرانه و دوستانه و انقلابی بود و همواره معتقدیم که ملت تونس انقلابی است و به مساله فلسطین احترام می گذارد.
وی افزود اقدامی که صورت گرفته اشتباه است و امیدواریم منصف مرزوقی رئیس جمهور تونس و دیگر مقامات این کشور در این تصمیم تجدید نظر کنند و اقدامی را که صورت گرفته است بررسی کنند زیرا تونس حامی انقلاب فلسطین باقی خواهد ماند.
خالد البطش در پاسخ به این سوال که آیا از دولت تونس درباره علت این اقدام توضیح خواسته است یا خیر گفت تاکنون از دولت تونس توضیح نخواسته ایم اما اکنون این سوال مطرح می شود که چرا از ورود نمایندگان گروههای مقاومت به تونس جلوگیری می شود. این مساله جدیدی است به ویژه اینکه سال گذشته هیئت های مقاومت فلسطینی و لبنانی در برخی از کنفرانس ها علیه اسرائیل در تونس شرکت کردند. با وجود این اشتباه بزرگ تاکید می کنیم که روابط ما با مردم تونس خوب خواهد بود اما خواستار تحقیق درباره این مساله هستیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار