جلوگيري از 160 مورد ساخت و ساز غيرمجاز در حريم راههاي نوشهر

سرپرست راه و شهرسازي نوشهر از اقدامات اين اداره در زمينه حفظ و نگهداري از حريم راههاي ارتباطي اين شهرستان خبر داد و افزود :‌ اين اداره در امسال تا به امروز از 160 مورد ساخت و ساز غير مجاز ( قبل از اجرا) در حريم راههاي ارتباطي اين شهرستان جلوگيري كرده است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران، درويشعلي ميار ضمن اعلام اين خبر گفت: شهرستان نوشهر به دليل شرايط جغرافيايي و جاذبه هاي فراوان گردشگري همواره پذيراي مسافران بي شماري است كه به اين منطقه رفت و آمد كرده و از مواهب طبيعي آن استفاده مي كنند.

وي تصريح كرد : از اين رو محورهاي ارتباطي اين شهرستان در طول سال علي الخصوص ايام تعطيلات پر ترافيك و پر رفت و آمد بوده ، لذا حفظ و حريم راههاي ارتباطي اين شهرستان هم به لحظ ايمن سازي و زيباسازي و منظر آرايي جاده اي از اهميت ويژه اي برخوردار است.

مهندس ميار اظهار داشت: از اين رو اين اداره براساس برنامه هاي اجرايي خود اقدام به جلوگيري ساخت و سازهاي غير مجاز ( 165 مورد ) در حريم راههاي تحت پوشش خود گرفته و30 مورد از اين گونه موارد را نيز با حكم قضايي تخريب كرده است. وي صيانت از حريم راهها را به منظور توسعه آتي راه و حفظ سرمايه ملي ، از وظايف ذاتي عموم مردم دانست و خاطر نشان ساخت : در اين راستا اين اداره در تسريع فعاليتهاي اجرايي خود نيز از بيش از 40 مورد حفاري غير مجاز در حريم راهها جلوگيري نموده است.

سرپرست اداره راه و شهرسازي شهرستان نوشهر برچيدن 1800 مورد تابلو غير مجاز در حريم راهها را از ديگر برنامه هاي اين اداره در زمينه پاكسازي حريم راههاي ارتباطي اين شهرستان برشمرد .

 ميار خواستار عزم و ارادة ملي همه مردم به ويژه مالكان حاشيه راهها در زمينه پاكسازي حريم راهها شد و اظهار داشت: ساخت و ساز غير مجاز در حريم راهها يعني استقبال از پيامدهاي ناگوار ترافيكي و ناامني شديد در سطح محورها و همينطور محدوديت اراضي براي توسعه و تعريض محورها كه اين مسائل مي تواند در سطح وسيع تر عاملي در جهت ركود توسعه همه جانبه اين استان سرسبز و ولايت مدار باشد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار