آصفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رابطه با اعراب باید با توجه به واقعیت‌ها در پیش گرفته شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رابطه با کشورهای عرب همسایه باید براساس واقعیات موجود و مبتنی بر عزت، مصلحت و حکمت صورت گیرد.

"محمد حسن آصفری" نماینده مردم اراک و کمیجان، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره گسترش مناسبات ایران با کشورهای همسایه عربی، گفت: بسیاری از کشورهای حوزه "خلیج فارس"، عرب زبان هستند و از آنجایی که این کشور‌ها همسایگی دیرینه‌ای با ایران داشته‌اند، رابطه با آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.   
 
وی افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر سه اصل مصلحت، حکمت و عزت است و دستگاه دیپلماسی کشورمان با توجه به این رویکرد با کشورهای عربی رابطه برقرار می‌کند.   
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: البته در برخی موارد برخی از کشورهای عربی رویکرد واقع گرایانه‌ای نسبت به جمهوری اسلامی ایران نداشتند و در راستای منافع غربی‌ها حرکت کرده‌اند.   
 
نماینده مردم اراک در مجلس خاطر نشان کرد: دستگاه دیپلماسی کشورمان با شناسایی رویکرد این کشور‌ها در مقاطع مختلف باید روابط خود را با آن‌ها با تاکید بر منافع ملی در پیش گیرد. همچنین، لازم است در برخی مواقع رابطه با اعراب محتاطانه باشد.   
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار