شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ مطرح کرد

اگر حقوق بشر برایتان مسئله است چرا از منافقین حمایت می‌‎کنید؟

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ در راستای سفر هیئت اروپایی به ایران در بیانیه‌ای تاکید کرد: اگر «حقوق بشر» برای شما مسئله است، چرا ...

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ در رابطه با سفر هیئت پارلمانی اروپا به ایران و دیدار با عناصر فتنه بیانیه‌ای منتشر کرده که مشروح این بیانیه به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم

 همان گونه که مردم مسلمان و انقلابی ایران اسلامی مستحضر هستندهیئت پارلمانی هشت نفره اروپا که اخیرا به دعوت رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی برای سفری شش روزه عازم تهران شده است طی اقدامی خارج از پروتکل با دو تن از مجرمان امنیتی در محل سفارت یونان ملاقات کرده است. بنا بر اظهار نظر رئیس این هیئت دیپلماتیک، خانم کرونبرگ دغدغه اصلی این سفر گسترش روابط و برقراری مناسبات حسنه با جمهوری اسلامی ایران است که البته انجام اقدام اخیر، نقض غرض و موجب افزایش سوء تفاهم ها در روابط دو جانبه شده است. در ادامه مسئولین ذیربط در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه های متعدد مسئولیت این امر را متوجه خود ندانستند و در کنار آن مسئولین دولتی تقریبا سکوت اختیار کردند و ترجیح دادند درباره این مساله سخنی نگویند و بالتبع تا زمانی که موضع مشخصی اتخاذ نکنند مسئول این اتفاق خارج از عرف قلمداد می شوند.

 وزارت خارجه و وزارت اطلاعات بایستی پاسخگو باشند. آیا وزارت اطلاعات نمی داند که افرادی در پوشش دیپلماتیک برای دستگاههای سیاسی و اطلاعاتی غرب جاسوسی می کنند؟ آیا نمی توانست پیش بینی کند که این افراد که از سال 88 ، چهار بار در خواست سفر به ایران را داشته اند و پیش شرطشان دیدار با فتنه گران بوده است این بار چراغ خاموش این کار را انجام خواهند داد؟ آیا نمی بایست این دو نفر را تحت نظر می داشتند؟ در عین حال لازم می دانیم مجلس شورای اسلامی نیز قانونی را برای تردد افراد مساله دار به سفارت خانه ها وضع کند تا برخی این اماکن را حیاط خلوت خود احساس نکنند.

 و اما این دو نفر که در جریان فتنه سال هشتاد و هشت که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، کشور را تا لبه پرتگاه برد؛ از فعالین فتنه به حساب می آمدند تا زمانی که رسماً از عملکرد خود اظهار پشیمانی نکنند و عملاً در مسیر ملت ایران قرار نگیرند، هیچ گاه از نظر مردم قابل بخشش نیستند ولو دوران محکومیتشان در زندان سپری شده باشد.

 آیا حقیقتاً این دو فعال حقوق بشر هستند؟ مسئول خون های به ناحق ریخته شده دهها مرد و زن که در صحنه غبارآلود فضای پس از انتخابات  88 کشته شدند کیست؟ مسئولیت خسارت های مالی و جانی و روانی که به مردم در آن هشت ماه وارد شد بر عهده چه کسانی است؟ مسئول هرینه و وقت و آبرویی که از کشور ما در جریان این فتنه ضایع شد با چه کسی است؟ آیا غیر از این است که مسئولیت آن با طراحان کودتای رنگین در سرویس های جاسوسی غرب و عوامل عالم و جاهل آنها در ایران است که به جای پیگیری اعتراض خود از طریق قانونی آن را ساختارشکنانه دنبال کردند؟ آیا جز این است که امثال پناهی ها و ستوده ها مسئول این خسارت عظیم به ملت ایرانند؟ مگر جعفر پناهی کیست؟ او همان کسی است که برای کسب شهرت بین المللی و جایزه گرفتن در جشنواره سیاسی و ضد ایرانی کن هر نوع دروغ و تهمتی را به مردم و کشورش می زند. اگر اسم این وطن فروشی نیست پس چیست؟ در حالی که خانم کرونبرگ در پایان سفر چند روزه اش اذعان می کند که تصویری که از ایران در غرب ساخته می شود با آنچه که دیده است بسیار تفاوت دارد.

 اما روی دیگر سخن با هیئت پارلمانی اروپا است. ما قویا معتقدیم غرب پس از دوره ای دیگر ادامه روند عریان استعمار امپریالیسم را برای منافع دراز مدت خود مناسب نمی دید. فلذا با رشد آگاهی مردم مجبور شد اهداف خود را تحت پوشش شعارهای روشنفکری و ساختارهای دموکراتیک پیگیری کند. سردمداری و پیگیری شعار حقوق بشر یکی از مصادیق این قاعده کلی است. اگر حقیقتا "حقوق بشر" برای شما مساله است چرا سازمان تروریستی منافقین را که دستش به خون هزاران ایرانی است در پارلمان اروپا از لیست گروه های تروریستی خارج کرده و از آن حمایت می کنید؟ چرا برای اتمام قتل عام مردم سوریه توسط گروه های سلفی و تکفیری اقدامی اساسی نمی کنید؟ آیا هزاران ایرانی که بابت تحریم های دارویی شما و همپیمانانتان دچار مشقت شده اند انسان نیستند که شما حقوق آنها را پیگیری کنید؟ این رویکرد گزینشی ناشی از چیست؟ کشته شدن چندین هزار نفر در آسیای میانه و آفریقا بر اثر سیاست های جنگ افروزانه دولت های شما در دهه گذشته چرا واقع شده است؟ مگر شما موظف نبوده اید بر عملکرد آنها نظارت داشته باشید؟ اگر نمی توانید آنها را مهار کنید پارلمان اروپا را منحل کنید و به کار دیگری بپردازید شاید موثرتر واقع شدید.

در جهان امروز دیگر دوره برخوردهای گزینشی با حقوق بشر تمام شده است. این سوالات نه سوالات ما بلکه سوالات اساسی افکار عمومی مردم جهان است. دیر یا زود باید پاسخی قانع کننده برای جهانیان داشته باشید وگر نه آبروی رفته لیبرال دموکراسی را بیش از پیش خواهید برد. به فکر آن روز هم باشید.

 در پایان اعلام می داریم که ما از نسل همان دانشجویانی هستیم که انقلاب دوم را رقم زدند و لانه جاسوسی آمریکای جنایتکار را فتح کردند و این اقدام انقلابی را افتخار بزرگ جنبش دانشجویی ایران می دانیم و به دشمنان این آب و خاک گوشزد می کنیم تحرکات آنان را زیر نظر داشته و در زمان مقتضی پاسخ مناسبی به آن خواهیم داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار