کرمان/

در تعارض بین مردم و حکومتها ، روحانیان همیشه یار مردم بوده اند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سوابق روحانیان در تاریخ ایران، گفت: در تعارض بین مردم و حکومت ها، روحانیان همیشه یار مردم بوده اند و خانه های علما پناهگاه مظلومان محسوب می شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در سفر اخیر خود به استان کرمان در جمع طلاب، روحانیان، علما و فضلای این استان ، اعتماد مردم به روحانیان را سرمایه ارزشمندی برای تعمیق اعتقادات دینی سطوح مختلف جامعه دانست و افزود: هر کس دانسته یا ندانسته ارزش این قشر مورد احترام مردم را مخدوش کند، مرتکب گناه نابخشودنی می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه همیشگی روحانیان در جامعه اسلامی، افزود: مردم ایران در انتخابات اخیر از میان شخصیت های موجه و مورد تایید نظام به تنها نامزد روحانی رای دادند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود به نعمت های خداوندی در سرزمین ایران اشاره و خاطرنشان کرد: خداوند در کنار عنایت منابع غنی و جغرافیای راهبردی ، عشق به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را نیز در دل مردم جاودان کرد.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین حضور روحانیان کرمانی در تاریخ ایران، حوزه های علمیه کشور و شهرهای مختلف استان را بسیار برجسته دانست و گفت: نمونه این قشر ، آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان کرمان هستند که همچنان در صراط مستقیم انقلاب و بدون گرایش های سیاسی منشأ خدمت است.
وی ابراز امیدواری کرد: علما و مسئولان استان با عقلانیت برای توسعه متوازن استان کرمان تصمیم گیری و عمل کنند./س


برچسب ها: تعارض ، روحانیان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.