تاکید بر احداث ساختمان هایی متناسب با فرهنگ اسلامی- ایرانی در طرح تفصیلی جدید / کاهش ناهماهنگی در توزیع خدمات از مزایای اجرای طرح

مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت معماری اسلامی و ایرانی گفت : در طرح تفصیلی جدید به رعایت اصول معماری ایرانی و اسلامی در ساخت و ساز ها توجه ویژه ای شده است .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهندس مجید پاکساز با بیان این مطلب گفت : تهران سال ها بی برنامه و بر اساس بخشنامه اداره می شد که با طرح تفصیلی سند مدونی برای اداره شهر تهران تهیه شد و به این ترتیب ساخت و سازهای افسار گسیخته در شهر سر و سامان خواهد یافت .
 
وی با اشاره به فرهنگ  ایرانی - اسلامی و لزوم توجه به آن در معماری ساختمان ها افزود : در این راستا لحاظ کردن روح معماری و ایرانی نه به معنای قوس و گنبد در ساخت و ساز ها مورد توجه است و به این ترتیب این نوع معماری در نوع مصالح و رو شهای جدید ساخت و ساز به کار گرفته می شود تا بتوان ساختمان هایی متناسب با فرهنگ ایرانی – اسلامی بنا کرد.
 
به گفته مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران ، طرح تفصیلی تهران با توزیع متناسب واحدها ی مسکونی ، خدماتی و فضای سبز و مختلط در سطح شهر می تواند موجب اداره بهتر شهر شود و نا هماهنگی در توزیع امکانات را کاهش دهد .

برچسب ها: احداث ، فرهنگ ، اسلام ، ایرانی ، کاهش ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار