گاردين: نتانياهو حملات لفظي خود را عليه توافق هسته‌اي احتمالي با ايران تشديد کرد

روزنامه گاردين نوشت: نخست وزير (رژیم)اسرائيل خواستار تحريم‌هاي بيشتر بر ايران شده است و مي‌گويد به ايران اجازه دستيابي به تسليحات هسته‌اي را براي تهديد موجوديت اسرائيل نمي‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه انگليسي گاردین امروز در پايگاه اينترنتي خود در مقاله اي به قلم «دومينيک راشه» نوشت بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل روز يکشنبه با افزايش تلاش هاي خود براي متقاعد کردن قدرت هاي جهاني به منظور تشديد شروط خود در آستانه مذاکرات هسته اي در اين هفته، توافق هسته اي احتمالي با ايران را «توافقي بسيار بد» خواند.

وي در مصاحبه با شبکه خبري سي ان ان گفت: «در اختيار قرار دادن خطرناک‌ترين سلاح‌هاي جهان به ایران، اشتباهي بسيار بسيار بزرگ است.»

نتانياهو افزود: «ما به ایران اجازه نمي‌دهيم با تسليحات هسته‌اي خود موجوديت اسرائيل را تهديد کنند.»

وي در ادامه گفت نمي توان اين مسئله را مخفي کرد که بسياري از سران کشورهاي عربي نيز همين نظر را دارند.

مذاکرات ژنو ميان ايران و گروه 1+5 قرار است اين هفته از سر گرفته شود. سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه روز شنبه اين مذاکرات را فرصت خوبي دانست که نبايد از دست داد.

از طرف ديگر، فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه که به اسرائيل سفر کرده است در ديدار با نتانياهو به وي در مورد موضع سخت فرانسه در مذاکرات ژنو اطمينان داد.

نتانياهو پس از ديدار با اولاند قرار است براي ديدار با ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه به مسکو سفر کند و سپس روز جمعه پس از بازگشت به اسرائيل با جان کري، وزير امور خارجه آمريکا ديدار خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار