بازار نفت در انتظار "مذاکرات ژنو" / بهای جهانی "نفت" افزایش خواهد یافت یا کاهش؟

سرمایه‌گذاران بازار نفت معتقدند اگر مذاکرات ژنو با توافق بین طرفین پیش رود، می‌توانیم در انتظار بهبود وضعیت نفت در جهان باشیم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از بیزینس رکوردر، در حالی که تجار و سرمایه‌گذاران بازار نفت در انتظار آغاز دور جدید مذاکرات ژنو هستند، بهای نفت برنت با چند سنت کاهش به بشکه‌ای 108 دلار سقوط کرد.

کارشناسان معتقدند مذاکرات ژنو احتمالا به کاهش بهای نفت منجر خواهد شد.

اما در عین حال باید این موضوع را در نظر داشت که درگیری‌های لیبی و تحرکات اقتصادی آمریکا به قوت خود، بازار جهانی طلای سیاه را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

علاوه بر موارد فوق، سرمایه‌گذاران همچنین در حال ارزیابی اصلاحات دولت چین در خصوص بازار نفت کشورشان هستند.

دولت چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت جهان در نظر دارد به منظور افزایش فرصت‌های رقابتی در کشورش، از میزان واردات نفت خود کاسته و قیمت‌ها را تا حدی افزایش دهد.

بعلاوه، هفته گذشته نیز پس از اینکه فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه با فعالیت هسته‌ای ایران مخالفت کرد، قیمت نفت برنت 3.2 درصد افزایش یافت.

Ric Spooner کارشناس صنعت نفت در سیدنی گفت: "در میان تمام علل ذکر شده که بر بازار جهانی نفت تاثیرگذار هستند، باید نقش کشورهای خاورمیانه به خصوص ایران را جدی‌تر گرفت".

ایران و گروه 1+5 دور بعدی مذاکرات خود را از 20 تا 22 نوامبر با دقت نظر بیش‌تری در ژنو آغاز خواهند کرد. تحریم‌ها علیه ایران به دلیل فعالیت هسته‌ای باعث کاهش صادرات نفت این کشور شد.

بنابراین هر توافقی که در مذاکرات ژنو صورت گیرد؛ به معنی لغو تحریم‌ها، افزایش ذخایر بازار نفت و در نتیجه کاهش قیمت‌ها خواهد بود. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: بازار ، نفت ، کاهش ، افزایش ، مذاکرات ، ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار