موافقت پاریس با استرداد دو متهم به نسل کشی به رواندا

دادگاه تجديد نظر پاريس با استرداد دو رواندايي متهم به نسل کشي موافقت کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه:دادگاه تجدید نظر پاریس روز چهارشنبه برای نخستین بار با استرداد دو رواندایی که کیگالی آنها را به اتهام مشارکت در نسل کشی 1994 تحت پیگرد قضایی قرار داده است، موافقت کرد.

این تصمیم که به استرداد کلود موهاییمانا 52 ساله و اینوسان موزابییمانا 41 ساله مربوط می شود هنوز قطعی نیست زیرا وکیل این دو رواندایی فورا درخواست تجدید نظر در این حکم و ارجاع آن را به دادگاه استیناف داد.
بنابراین بالاترین دستگاه قضایی درباره این پرونده حکم خواهد داد. در صورت موافقت، دولت فرانسه نیز باید فرمانی را برای استرداد آنها امضا کند تا این دو نفر به کشور خود بازگردانده شوند.

با وجود آنکه شمار بسیاری از کشورها از جمله کانادا و نروژ با استرداد متهمان به نسل کشی به کیگالی موافقت کردند دستگاه قضایی فرانسه تا پیش از این همواره با درخواست های رواندا در این باره مخالفت کرده بود. دادگاه استیناف نیز همواره با درخواست روندا مخالفت کرده بود.

رواندا به ویژه موهاییمانا را به مشارکت در کشتار توتسی ها در شهر کیبویه در غرب این کشور متهم کرده است. موسابییمانا نیز به کشتار توتسی ها در استان گیزنیی در شمال غربی رواندا در مرز کنگو متهم است.
برچسب ها: پاریس ، روندا ، نسل ، کشی ، متهم ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار