گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

گلوله باران اعضای گروهی که در مورد موسیقی زیر زمینی در ایران مستند می‌ساختند / اوباما در چادر امنیتی + تصاویر

افشای یکی دیگر از جاسوسی‌های آمریکا، حضور پناهیان در زمان تاسیس حزب الله در لبنان، گلوله باران اعضای گروهی که در مورد موسیقی زیر زمینی در ایران مستند می‌ساختند و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

یکی دیگر از جاسوسی‌های آمریکا فاش شد

روزنامه آلمانی اشپیگل، با اشاره به اسناد فاش شده از سوی ادوارد اسنودن اعلام کرد آژانس امنیت ملی آمریکا و اداره کل ارتباطات دولت انگلیس به سیستم‌های رایانه‌ای اوپک نفوذ کرده‌اند تا به یک مطالعه داخلی در بخش تحقیقات این سازمان دسترسی پیدا کنند. براساس این گزارش، نام نماینده عربستان در اوپک نیز در فهرست اهداف جاسوسی آمریکا قرار داشته است.

به گزارش تسنیم، اشپیگل در ادامه نوشت اطلاعات در مورد اوپک سال‌ها در اختیار آژانس امنیت ملی آمریکا قرار داشته است، اما در سال 2008، این آژانس به سازمان اوپک نفوذ کرده و از آن زمان تاکنون قادر بوده است تا به اطلاعات تولیدات و خدمات مربوطه به خصوص در مورد کشورهای صادرکننده و قیمت نفت دسترسی داشته باشد، برخی کارشناسان معتقدند، هیچ توجیه امنیت ملی برای این اقدام جاسوسی وجود ندارد، بلکه آمریکا این اطلاعات را برای حفظ سلطه اقتصادی خود نیاز داشته است.

تصویری که سند تاسیس حزب‌الله لبنان توسط پناهیان 16 ساله است!

در پی انتقاد یکی از سرداران سپاه پاسداران از ادعای تاسیس هسته اولیه حزب‌الله توسط علیرضا پناهیان به همراه حاج احمد متوسلیان، حامیان آقای پناهیان، عکسی را از پناهیان کنار شهید سیدعباس موسوی، دبیرکل حزب‌الله لبنان منتشر کرده و آن را مربوط به سال٦١- لبنان-  در سن ١٦ سالگی دانسته‌اند.



"سگ‌های زرد" در نیویورک گلوله باران شدند


به گزارش رسانه‌های آمریکا، اعضای این گروه موسیقی راک که مشغول ساخت مستندهایی درباره فعالیت‌های زیرزمینی موسیقی در ایران بودند، شب گذشته توسط یکی از اعضای اخراجی خود به نام علی‌اکبر کشته شدند و براساس گزارش پلیس، علی‌اکبر که سال گذشته توسط دوستان خود از گروه اخراج شده بود، شب گذشته با انگیزه انتقام‌گیری با ورود به آپارتمان اعضای این گروه موسیقی با استفاده از یک قبضه سلاح خودکار آنان را به رگبار بست و سپس به زندگی خود خاتمه داد.





سلاحی که قاتل آن را داخل جعبه گیتار پنهان کرده بود



موقعیت صحنه خودکشی مهاجم روی بام ساختمان محل وقوع جنایت



علی‌اکبر رفیعی

ایرنا نوشت، آرش فرازمند، سروش فرازمند و علی اسکندریان در دم کشته شدند و کوری میرزایی نیز بشدت مجروح شده است، بر اساس این گزارش اعضای این گروه تا سال 2006 به صورت زیرزمینی در تهران فعالیت می‌کردند، همچنین سگ‌های زرد از گروه‌های موسیقی راک در تهران بودند که پس از حضور در فیلم سینمایی کسی از گربه‌های ایرانی خبر ندارد به شهرتی نسبی دست یافتند و راهی آمریکا شدند.

عکس‌های نادر رنگی از جنگ جهانی اول

تابناک عکس‌های جدیدی را از جنگ جهانی اول منتشر کرد.





تجمع زنان فلسطینی در مقابل دفتر صلیب سرخ

عصرایران منتشر کرد، تجمع زنان فلسطینی در مقابل دفتر صلیب سرخ در غزه برای آزادی زندانیان فلسطینی از زندان‌های اسراییل



مراسم تشییع جسد یکی از سربازان باقی‌مانده انگلیس از جنگ دوم جهانی در روز کهنه سربازان



تشییع پیکر مادر محمدعلی نجفی
 
تشییع پیکر مادر محمدعلی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مقابل بیمارستان پارس.





گردن من از مو نازک‌تر است

احمدی‌نژاد آمادگی لازم را برای حضور در دادگاه دارد و این حضور تحقق خواهد یافت، وی معتقد هستند همه در برابر قانون باید تمکین کنند و من نیز هم‌چون سایر مردم عمل خواهم کرد چرا که برای خودشان و جایگاهی قائل نیستم.

یک منبع نزدیک به محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور سابق کشورمان به صلح‌نیوز گفت: آقای احمدی‌نژاد بر اساس تاریخ درج شده در برگه احضاریه در دادگاه حضور خواهد یافت و برای این مهم هیچ مشکلی ندارد. آقای احمدی‌نژاد خودش را از مردم می‌داند و همیشه برای مردم زندگی کرده است و از این پس هم بنا دارد مثل گذشته خودش را وقف ملت کند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: آقای احمدی‌نژاد گفته‌اند گردن من از مو نازک‌تر است.

چادری که‌همیشه همراه اوباما است

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی به بررسی عدم اعتماد دولت آمریکا به هم پیمانانش و اقدامات آن برای جلوگیری از جاسوسی احتمالی پرداخته و می‌نویسد: حتی وقتی که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به یکی از کشورهای هم‌پیمان واشنگتن سفر می‌کند، همراهان او فوری چادر امنیتی را در یک اتاق نزدیک به اتاق او برپا می‌کنند که اطراف آن مات بوده و در آن دستگاه‌های ایجاد کننده صدا و اختلال وجود دارد و وقتی که او قصد دارد یک سند طبقه‌بندی شده را بخواند یا یک مکالمه حساس انجام دهد، به داخل این چادر می‌رود تا از دسترسی دوربین‌های ویدئویی و دستگاه‌های شنود به دور باشد.
 


 به گزارش ایسنا، مقامات امنیتی آمریکا خواستار این هستند که نه تنها رئیس‌جمهوری بلکه اعضای کنگره، دیپلمات‌ها، سیاست‌گذاران و افسرهای نظامی نیز در سفرهای خارجی خود چنین اقداماتی را اتخاذ کنند زیرا معتقدند که میزبان‌ها تردیدی در جاسوسی از میهمان‌های خود ندارند.

این در حالی است که خود آمریکا در هفته‌های اخیر به دلیل افشای جاسوسی آژانس امنیت ملی این کشور از رهبران متحد واشنگتن همچون آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، مورد سرزنش و انتقاد گسترده قرار دارد.

سایتی انگلیسی زبان در حمایت از برنامه اتمی ایران

گرداننده این سایت هنوز مشخص نیست اما تبلیغات آن در صفحه توییتر دکتر حسن روحانی موجود بوده و دامین آن متعلق به شخصی با نام حسین حمیدی زارع می‌باشد. این سایت به روشنی تلاش دارد تا اطلاعاتی را راجع به برنامه هسته‌ای ایران در اختیار عموم قرار دهد.



به گزارش مشرق، سایت تحلیلی خبری مشیبل (mashable) در واکنش به راه‌اندازی سایتی در پشتیبانی از برنامه هسته‌ای کشورمان نوشت: در حالی که دیپلمات‌های ایرانی و غربی در ژنو در حال مذاکره برای معامله بودند، یک وب‌سایت انگلیسی زبان در روز جمعه برای حمایت از برنامه‌ هسته‌ای ایران به وجود آمد. سایت جدید "انرژی اتمی" با طراحی خوب به ارائه اطلاعات درباره تاریخ تلاش‌های هسته‌ای ایران و جنبه‌های قانونی آن می‌کند.



این سایت در روز جمعه برای چند ساعت از کار افتاد که مدیر آن دلیل این امر را تعداد زیاد بازدیدکنندگان عنوان کرده است، حضور بسیار زیاد رسانه‌ای حسن روحانی در توییتر و و جاهای دیگر و از جمله تماس تلفنی وی با اوباما نشان دهنده‌ تلاش‌های او برای ارتباط با دنیاست. و اکنون اگر دولت ایران پشت این سایت باشد این هم نشانه‌ای برای ارتباط باکشورهای غربی است.
آدرس سایت انرژی هسته ای  https://nuclearenergy.ir است.

شعری از سیدحسن خمینی در رثای سیدالشهدا(ع)

آینده‌آنلاین نوشت: چهار قطعه رباعی از حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در رثای امام شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) توسط سایت جماران منتشر شده است.

چشم انتظار مرحمت زینبیم ما
عمری است با غم تو به تاب و تبیم ما
در ماتم و عزای تو ای پور بوتراب
چون لاله داغ بر دل و خون بر لبیم ما

***
یاد حسین خاطره صبح و شام ماست
نام حسین زمزمه در هر کلام ماست
عشق حسین جوهره جان ما شده است
ذکر حسین رمز قوام و قیام ماست

***
بی نامت آرزوی سرودن نداشتیم
بی تو توان گفت و شنودن نداشتیم
یک روز بی تو طاقت ماندن نیاوریم
یک لحظه بی تو جرات بودن نداشتیم

***
آه از دمی که تیر به سوی تو پر کشید
جان جهان به ناله و غم در سقر کشید
هم آسمان ز خجلت زینب کباب شد
هم عرش از مصیبت تو ناله برکشی

تبلیغ هیئت احمدی‌نژادی‌ها



بازدید آژانس از تاسیسات اراک تا قبل از 20 آذر ماه

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی، در پاسخ به سوالی درباره زمان احتمالی بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات اراک اظهار داشت: اگر با آژانس درباره جزئیات بازدید بازرسانش به تفاهم برسیم، بازدید آن‌ها از تاسیسات اراک می‌تواند قبل از 20 آذر ماه و با هدایت سازمان انرژی اتمی انجام شود.

معاون امور راهبردی و مجلس رییس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با ایرنا، با بیان اینکه قرار بر این است که درباره هر بخش از بیانیه تفاهم و توافق دو جانبه حاصل شود، افزود: یک نقطه قوی در مذاکرات این بود که این نوع بازدیدها براساس توافق باشد و آن‌ها جزئیات بازدید خود را نیز اعلام کنند.

کمالوندی هدف از ضمیمه شش‌بندی بیانیه مشترک روز گذشته ایران و آژانس را برطرف کننده بحث‌ها و ابهاماتی که در گذشته مطرح بوده دانست و گفت: در حقیقت این شش موضوع ضمیمه شده به بیانیه مشترک در قدم اول مطرح است و اگر مقداری جلوتر برویم در دوره سه ماه بعدی، موضوعات دیگری مطرح خواهند شد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار