رئیس دیوان عدالت اداری:

سفارت آمریکا در هر کشوری "لانه جاسوسی" است

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: امروز با گذشت 33 سال از حادثه تسخیر لانه جاسوسی، حتی دوستان اروپایی آمریکا هم دریافته‌اند هدف آمریکا از تاسیس سفارتخانه‌هایش جاسوسی است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه امروز هیات عمومی با تسلیت فرارسیدن ایام محرم، اظهار داشت: حادثه 13 آبان برگرفته از روحیه ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی، و نفاق‌ستیزی و از درس‌ها و عبرت‌های حادثه عاشورا بوده است.

وی ضمن اشاره به سه رخداد مهم تاریخی یعنی شهادت دانشجویان، تبعید حضرت امام خمینی(ره) و تسخیر سفارت آمریکا توسط جمعی از دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 افزود: با گذشت یک سال از انقلاب اسلامی در ایران در حالی که آمریکایی‌ها همچنان به توطئه علیه کشورمان ادامه می‌دادند، جمعی از دانشجویان مسلمان سفارت آمریکا را که مرکز توطئه بود، تسخیر کردند.

رئیس دیوان عدالت اداری اضافه کرد: امام خمینی(ره) با شناختی که از استعمار داشتند و در تایید این حرکت و اقدام دانشجویان، آن را انقلاب دوم و انقلابی بزرگتر از انقلاب نخست نامیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه به حق این روز را باید یوم الله 13 آبان دانست، تصریح کرد: چنین روزی به حق روز تسخیر لانه جاسوسی نام گرفت زیرا اگر چه برخی در آن مقطع از درک مفهوم لانه جاسوسی عاجز بودند، اما امروز با گذشت 33 سال پس از آن حادثه، حتی دوستان اروپایی آمریکا، دریافته‌اند که سفارتخانه‌های این کشور در تمام دنیا لانه جاسوسی است.

وی با تشریح اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا در جریان انقلاب اسلامی و پس از آن که بخشی از آن در اسناد کشف شده از سفارت آمریکا منتشر شده است، ادامه داد: ملت ایران طی 60 سال گذشته همواره از سیاست‌های سلطه جویانه امریکا لطمه و ضربه خورده است، چنین ملتی چگونه می‌تواند از شعار «مرگ بر آمریکا» دست بردارد.

رئیس دیوان عدالت اداری اقدام دولت آمریکا در قبال انقلاب ملت مصر را نیز یکی از دیگر اقدامات توطئه‌های آمریکایی‌ها دانست و گفت: حرکتی که امروز آمریکایی‌ها در مصر انجام می‌دهند همان اقدامی بود که در ماجرای انقلاب اسلامی ایران دنبال می‌کردند و موفق نشدند، امروز شاهدیم که در پی اقدام مردم مسلمان مصر در براندازی نظام طاغوتی مبارک، توطئه امریکایی‌ها در مصادره کردن انقلاب مردم مصر به پیگیری شده است و دوباره نظامیان دست نشانده را بر مردم حاکم کردند. آنها همین برنامه را برای انقلاب ما پیش‌بینی کرده بودند که توفیق نیافتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت احیای ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا پرداخت و افزود: احیای این ایام، برگزاری مجالس سوگواری و عزاداری برای سالار شهیدان و همچنین ذکر ظلم و ستمی که بر خاندان عصمت و طهارت رفته است، خواسته و تاکید اهل بیت، ائمه معصومین(ع) و پیشوایان دینی ماست.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ملت ایران به حق عاشورا را شناخته و عشق به امام حسین(ع) همچنان در  جان آنان شعله‌ور است به طوریکه هیچ چیز نمی‌تواند مانع ابراز ارادت آنان به این امام بزرگوار شود.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به این سخن رسول گرامی اسلام(ص) که «حسین از من است و من از حسینم» خاطرنشان کرد: برخی بزرگان در تبیین این سخن معتقدند مراد رسول گرامی اسلام این بوده است که بقاء اسلام و نام رسول‌الله و قرآن از قیام مقدس و خونین حضرت امام حسین(ع) بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار