مشهد/ رییس انجمن رادیولوژی ایران :

بیشترین مشکلات بخش رادیولوژی کشور درزمینه تجهیزات پزشکی است

رییس انجمن رادیولوژی ایران گفت: درحال حاضر به دلیل نوسانات ارزی کشور بیشترین مشکلات بخش رادیولوژی در بخش خرید تجهیزات پزشکی مربوط به آزمایشگاههای رادیولوژی است.


دکتر جلال جلال شکوهی در گفتگو با خبر نگار باشگاه خبر نگاران مشهد، با بیان این مطلب افزود : چون بخش رادیولوژی مجبور است با ارز آزاد خرید کند برخی موسسات یک دستکاه رادیولوژی را قبلا خریداری کردند 600 میلیون تومان اما امروز تنها برای تعمیر یک لامپ آن باید یک میلیارد و300میلیون تومان هزینه کنند که همین مسئله باعث افزایش هزینه رادیولوژی برای بیماران نیز میشود.

وی با بیان اینکه هم اکنون دو هزارو400 نیروی متخصص رادیولوژی در سراسر کشور فعال هستند .اظهار کرد: با توجه به تعداد بالای نیرو انسانی در این بخش کمبودی احساس نمی شود ولی بیشترین کمبودها در زمینه ی مسئولین فنی است. بر همین اساس هر درمانگاه و بیمارستان که ملزم به داشتن بخش رادیولوژی می باشد باید به دنبال حل این مشکل باشد.

دکتر جلال شکوهی یک مقایسه ی آماری بین رادیولوژیست های کشور آلمان و ایران کرد و گفت: در آلمان به ازای هر 20 بیمار یک آزمایشگاه رادیولوژی با تمامی امکانات موجود است. این در حالیست که در ایران به ازای هر 80 مریض یک آزمایشگاه فعالیت دارد و اگر جز این باشد در بخش اقتصادی رادیولوژیست های کشور ما انگیزه برای کار ندارند چرا که کشور آلمان دارای تعرفه های پزشکی است که نیازهای متولیان این بخش را پاسخ می دهد ولی این امر در ایران ممکن نیست.

رییس انجمن رادیولوژی ایران در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: شرکت های بیمه شایعه می کنند آمار عکس های رادیولوژی ایران از استانداردهای جهانی بیشتر است که البته این آمار صحت ندارد ولی چند درصد ازپرت عکس های گرفته شده قابل قبول است که این مشکل هم مربوط به متخصصان رادیولوژی نبوده بلکه به درخواست پزشکان صورت می گیرد./س

برچسب ها: بخش ، رادیولوژی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.