بررسی ویژگی های شعری سعدی در کتابخانه حصارک

پنجمین برنامه سرای سخن، روز سه شنبه 19 شهریورماه ساعت 17 با مشارکت کتابخانه حصارک و خانه فرهنگ محصل به بررسی ویژگی های اشعار سعدی با حضور اساتید برجسته ادبیات برگزار می پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای فردوس، خانه فرهنگ محصل با انگیزۀ ارتقای سطح دانش و بینش عمومی و اعتلای فرهنگ و هنر کشور، ترویج و اشاعۀ فرهنگ و هنر اصیل ایرانی- اسلامی، در سال 1392 اقدام به برگزاری سلسله جلساتی مستمر با عنوان سرای سخن کرده است.

بر اساس این گزارش، در برنامه این هفته بررسی ویژگی های غزلیات سعدی، معرفی آثار فرهنگی ادبی سعدی، معرفی یک کتاب منتشر شده در مورد سعدی، حکایت خوانی و نقالی از بوستان و گلستان، اجرای اشعار منتخب سعدی همراه با موسیقی سنتی در دستور کار قرار دارد.

در این برنامه همچنین اساتید شعر و ادبیات همچون «محمدرضا بیگدلی»، «سیدمصطفی کشفی», «علی امینی» و «کاظم سالمی» به ارائه دیدگاه های خود در مورد استاد سخن، سعدی شیرازی می پردازند.

لازم به ذکر است؛ همزمان با این برنامه یک مسابقه کتبی در قالب جدول  با عنوان نردبان سخن که از آثار سعدی طراحی شده است و نمایشگاه کتابی نیز با موضوع آثار سعدی، در همان مکان برگزار می شود.

گفتني است؛ علاقه مندان می توانند برای حضور در این برنامه به خانه فرهنگ محصل واقع در جنت آباد شمالی، بلوار سیمون بولیوار، نبش ایرانشهر شمالی، کتابخانه شهدای حصارک مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 4-44474683 تماس حاصل نمایند. /ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار