حبيبي در نشست دبيران حزب موتلفه:

ضرورت دوري از بيماري‌ سياسي آمريکايي/ آمريکا نمي‌تواند به آخرين نفس‌هاي تروريست‌ها در سوريه کمک کند

دبير کل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به شكست تروريست‌ها در سوريه گفت: آمريكا همه کوشش خود را براي جلوگیری از شکست تروریست‌ها بکار برده و اکنون که ناامید تر از هر زمانی است می‌خواهد با حمله به سوریه مانع فرار و شکست قطعی تروریست‌ها شود.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمد نبي حبيبي" دبير كل حزب موتلفه اسلامي که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت با اشاره به موج عظيم ضد جنگ در جهان اظهار داشت: جنگ‌طلبي آمريكا با مخالفت جهاني حتي در اردوگاه غرب روبرو شد و عملاً ماجراجويي باراك اوباما و ديويد كامرون به شكست انجاميد.

حبیبی افزود: تروریست‌ها در سوريه نفس‌هاي آخر را مي‌كشند و كمك آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي نمي‌تواند آنها را نجات دهد.

وي گفت: پارلمان انگليس، كنگره آمريكا، فرماندهان ناتو با اين جنگ مخالف هستند. شوراي امنيت سازمان ملل مخالف جنگ‌طلبي آمريكاست، اما با اين حال رژيم صهيونيستي و پنتاگون بر طبل جنگ در منطقه مي‌كوبند. البته آمريكا اگر آغاز كننده جنگ باشد بي‌ترديد پايان دهنده آن نيست.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: قطعا اقدام امریکا که با همکاری اسرائیل همراه است موجب آغاز جنگ جدیدی در خاورمیانه می‌شود که امریکا و اسرائیل را از آتش‌افروزی خود پشیمان خواهد کرد.

حبیبی با اشاره به كاربرد سلاح شيميايي از سوي تروريست‌ها در سوريه خاطر نشان کرد: مثل روز روشن است که تروریست‌ها در سوریه سلاح شيميايي بكار برده‌اند اما آمريكا به همان بهانه واهي كه به عراق حمله كرد مي‌خواهد به همان بهانه به سوريه حمله كند.

وي با اشاره به اينكه حمايت غرب از تروريسم يك رسوايي است، گفت: امروز  در ايران بحث گراميداشت بيش از 17 هزار شهيد از شهداي ترور است. منافقين تروريست با حمايت آمريكا و انگليس صدها نفر از مقامات بلند پايه كشور را به شهادت رساندند. هزاران تن از مردم كوچه و بازار را به بمب و گلوله بستند. اما نتوانستند خللي به اراده ملت و نظام در مبارزه بي امان با آمريكا واستكبار جهاني وارد كنند.

حبیبی بیان داشت: ايران مظلوم‌ترين كشور جهان است كه آماج حملات تروريستي قرار دارد. تروريست‌هايي كه مورد حمايت آمريكا و غرب هستند و متأسفانه سران آنها با اعضاي كنگره آمريكا همواره در رفت و آمد هستند.

وي با اشاره به گرفتاري جديد جهان اسلام تصریح کرد: واقعيت اين است كه جهان اسلام مبتلا به نوع جديدي از تروريسم است كه تكفيري نام دارد. تكفیري‌ها  خشن‌ترين جريان تروريستي هستند كه بي مهابا سر مي‌برند، بدن‌اي مردم را مثله مي‌كنند. آن‌ها را زنده زنده در آتش مي‌سوزانند و بي‌محاكمه مردم عادي را به گلوله مي‌بندند. امروز آشکار شده كليد اصلي تحرك اين گروهك تروريستي در دست عربستان به نمايندگي از آمريكا و رژيم صهيونيستي است. علماي جهان اسلام بايد فكري براي مقابله با تکفیری‌ها بكنند.

باید خسارات مادي و معنوي كودتاي 28 مرداد را مطالبه کنیم

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مصوبه مجلس پيرامون طرح پيگيري حقوقي – سياسي كودتاي 28 مرداد اظهار داشت : ما از اين رويكرد مجلس استقبال مي‌كنيم. آمريكا پس از 60 سال اعتراف كرده است كه در كودتاي 28 مرداد دخالت داشته است ما بايد بر اساس اين اعتراف خسارات مادي و معنوي و غرامت دوران را از 1332 تا 1357 از آمریکا و انگلیس مطالبه کنیم.

دولت به شاخص های مورد نظر رهبری توجه كند

وي همچنين در مورد رهنمودهاي مقام معظم رهبري به دولت جديد در ملاقات رئيس جمهور واعضاي هيئت دولت به مناسبت سالگرد گراميداشت ياد شهيدان باهنر ورجايي ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامي 7 شاخص و ويژگي در مورد دولت مطلوب اسلامي را برشمردند و به نظر مي‌رسد اگر دولت به آن عمل كند گام‌هاي بلندي براي رسيدن به دولت اسلامي برداشته خواهد شد.

حبیبی افزود: سلامت اعتقادي و اخلاقي، خدمت به مردم، عدالت، سلامت اقتصادي و مبارزه با فساد و حفظ حريم قانون، حكمت و خردگرايي و بالاخره تكيه بر ظرفيت درون‌زاي كشور براي حل مشكلات از جمله شاخص‌هاي مهم است كه بايد دولت به آن توجه كند.

وي با اشاره به فضاي باروتي منطقه و جنگ‌طلبي آمريكا گفت: اينكه يك عده‌اي در داخل دل خوش كنند كه ما در كوتاه مدت و حتي بلندمدت مشكلات مذاكره و روابط با آمريكا را حل كنيم به واقعيت نزديك نيست. آمريكا هر روز «هار‌تر» مي‌شود. بايد از بيماري‌هاي سياسي آمريكايي دوري كرد. لذا عدم اتكاء به بيرون و تكيه بر روي ظرفيت‌هاي عظيم در داخل، رمز پيروزي و صيانت از استقلال كشور است. دولت جديد بايد به اين مهم توجه ويژه داشته باشد.

حبیبی در پایان سخنانش با تسلیت ایام شهادت حضرت امام صادق (ع) خاطره شهدای مدرسه فیضیه را گرامی داشت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حبیبی ، موتلفه ، استکبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار