قم/

پرهیز حوزویان از افراط و تفریط در امور سیاسی

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: روحانیون باید در مباحث قرآنی و اخلاقی به پیشرفت برسند و در مسائل سیاسی هم باید از افراط و تفریط پرهیز کرد زیرا در غیر این صورت مردم نسبت به حوزه‌ها بدبین می‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد اظهار کرد: حوزه‌های علمیه وظیفه دارند عالمان دینی را تربیت کنند و در این میان طلاب و عالمان باید دارای دو ویژگی باشند.

وی افزود: روحانیون باید علاوه بر خودسازی، تاثیرگذاری لازم را هم داشته باشند به این ترتیب که در همه ابعاد اخلاقی و تربیتی آموزش‌های لازم را دیده باشند و عمل به آنچه می‌دانند را در دستور کار قرار دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه برخی طلاب و روحانیون در عین اینکه خودساخته هستند اما در جامعه حضور ندارند گفت: بر اساس روایات چنین عالمی مورد رضایت نبی مکرم اسلام(ص) قرار نمی‌گیرد.

وی سرکشی به مراکز و مدارس و مراقبت همه جانبه از سوی مدیران حوزه‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: ایجاد ارتباط خوب با شوراهای استانی و برنامه‌ریزی صحیح از دیگر وظایف مدیران استانی است تا برنامه‌های ابلاغی از سوی مرکز در بهترین حالت به مرحله اجرا درآیند.

وی با تاکید بر آشنایی طلاب با عربی و دیگر زبان‌های خارجی تصریح کرد: معاونت بین‌الملل حوزه پیگیر این مسئله بوده و امیدواریم به نتایج و اهداف پیش‌بینی شده دست یابیم./س

برچسب ها: قم ، پرهیز ، حوزویان ، افراط ، تفریط ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.