اصفهان/

پیش‌بینی آموزش 28 هزار نفر در مراکز فنی‌و‌حرفه‌ای اصفهان

مسئول آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود که طی سه ماهه دوم امسال 28 هزار و 153 نفر زیر پوشش آموزش‌های مراکز فنی و حرفه‌ای موجود در سطح استان قرار بگیرند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران فریده روشن با اشاره به اینکه توسعه آموزش‌های مهارتی در سطح شهر‌ها و روستا‌ها از رویکرد‌ها و برنامه‌های اصلی این اداره محسوب می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر ثبت‌نام متقاضیان شرکت در دوره‌های آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای استان انجام شده است.

این مسئول به استقبال ویژه افراد برای شرکت در دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزی اشاره کرد و ادامه داد: آموزش‌های مهارتی در بخش‌های مختلف استان مانند زندان‌ها، پادگان‌ها و مناطق روستایی به متقاضیان ارائه می‌شود.

مسئول آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که طی سه ماهه دوم امسال سه میلیون و 146 هزار و 970 نفر-ساعت در دوره‌های آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای موجود در سطح استان شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه این افراد در رشته‌های مختلف خدماتی، فنی و کشاورزی زیر پوشش آموزش‌های مراکز فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرند، اضافه کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته 52 درصد از این افراد در رشته‌های فنی، 40 درصد در رشته‌های خدماتی و هشت درصد نیز در دوره‌های آموزشی رشته‌های کشاورزی زیر پوشش آموزش‌های مراکز فنی و حرفه‌ای استان قرار می‌گیرند.

روشن با بیان اینکه بیشترین گرایش افراد برای شرکت در رشته‌های فنی به رشته‌های PLC، تراشکاری، برق خودرو، برق صنعتی و لوازم خانگی سردکننده اختصاص دارد، تاکید کرد: همچنین متقاضیان شرکت در رشته‌های کشاورزی نیز به حضور در رشته‌های پرورش گیاهان دارویی، پرورش قارچ خوراکی و صنایع غذایی گرایش بیشتری دارند.

وی با اشاره به اینکه گرایش افراد برای شرکت در دوره‌های آموزشی خدماتی نیز به حضور در رشته‌های رایانه، خیاطی و روبان‌دوزی بیشتر است، متذکر شد: پیش‌بینی می‌شود که طی سه ماهه دوم امسال 28 هزار و 153 نفر زیر پوشش آموزش‌های مراکز فنی و حرفه‌ای موجود در سطح استان قرار بگیرند.

مسئول آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به تعداد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای موجود در سطح استان اذعان داشت: در حال حاضر 54 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی در سطح استان فعالیت می‌کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.