آريايي‌نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دارو‌هاي كمياب به‌جاي داروخانه‌ها در بازار سياه توزيع مي‌شود/ مجلس بجاي دولت نظارت بر بازار دارو را پيگيري کند

عضو کميسيون بهداشت با انتقاد از بازار آشفته دارو از جمله داروهاي کمياب گفت: مجلسی که می‌تواند به جای دولت مصوبات را براي اجرا ابلاغ کند باید در این زمینه نيز ورود پيدا کرده و نظارت کند؛ دارو‌هاي كمياب به‌جاي داروخانه‌ها در بازار سياه توزيع مي‌شود.

احمد آریایی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با انتقاد از بازار آشفته دارو گفت: متأسفانه دولت هیچ‌گونه نظارتی بر بازار دارو از جمله دارو‌های کمیاب ندارد.

وی با بیان اینکه حیات برخی بیماران بسته به همین دارو‌های کمیاب است، افزود: در اینکه استکبار جهانی به صورت نا‌جوانمردانه ما را تحریم دارو کرده است، شکی نیست ولی کاربرد مدیریت برای همین روزها‌ست که وجود ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: داروهایی که وجود دارد به جای آنکه توسط داروخانه‌ها به صورت عادلانه توزیع شود، در بازار سیاه و با قیمت گزاف به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

نماینده ملایر با بیان اینکه متأسفانه دارو حالت تجاری و سود‌جويي پیدا کرده است، گفت: وزارت بهداشت باید نقش خود را ایفا کند ولی این اتفاق نمی‌افتد.

آریایی‌نژاد در ادامه از عملکرد مجلس از جمله کمیسیون بهداشت نیز انتقاد کرد و گفت: مجلسی که می‌تواند به جای دولت مصوبات را براي اجرا ابلاغ کند باید در این زمینه نیز ورود پيدا کرده و نظارت کند‌.

وی افزود: مجلس بايد در راستای دفاع از حق مردم و رفع مشکلات آنان با جدیت نظارت بر حوزه بهداشت را در دستور کار قرار داده و موضوع را رسیدگی کند.

آریایی‌نژاد خاطرنشان کرد: در جلسه فردا ‌25 تیر ماه‌ کمیسیون بهداشت، موضوع نظارت بر بازار دارو را بررسی خواهیم کرد و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم.
انتهای پیام/
برچسب ها: دارو ، کمیاب ، نظارت ، مجلس ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار