"رهروان نور" ماه رمضان میهمان شبکه سحر خواهند بود

بینندگان سیمای انگلیسی شبکه سحر، ماه رمضان امسال، همراه با مجموعه "رهروان نور" با 13 قاری بین المللی ایرانی قرآن کریم دیدار می کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه بین المللی سحر، بابک هادی پور "رهروان نور" را در 13 قسمت 25 دقیقه ای برای پخش از سیمای انگلیسی تهیه و کارگردانی کرده است.
هادی پور با اشاره به اینکه این برنامه در قالب مستند گزارشی تولید شده است، اظهار کرد: در هر قسمت از این برنامه به دیدار یکی از قاریان بین المللی ایرانی رفته و یک روز با آنها همراه شده و در محیط های مختلفی همچون منزل، محل کار و اماکن عمومی به گفت و گو با آنها پرداخته ایم.
وی هدف از ساخت این مستند را آشنایی مخاطبان با جنبه های مختلف زندگی شخصی و شغلی قاریان بین المللی ایران که در بین آنها پزشک، دندانپزشک، جراح و متخصص، وکیل پایه یک دادگستری و معلم نیز دیده می شود، عنوان کرد و افزود: دوربین برنامه در یک بازه زمانی یک روزه از صبح با هر یک از این قاریان همراه می شود و به نمایش ابعاد مختلف زندگی آنها از جمله شغل و فعالیت های اجتماعی، گذران اوقات فراغت، ارتباطات خانوادگی، فعالیت های فرهنگی و ورزشی و بیان خاطرات این قاریان از حضور در محافل و مسابقات قرآنی داخلی و بین المللی می پردازد.
بابک هادی پور کارگردان و تهیه کننده این مجموعه، مدت زمان تولید آن را 6 ماه ذکر کرد و گفت: تولید "رهروان نور" با یک وقفه چند ماهه از اواسط سال 91 آغاز شد و اوایل سال 92 به پایان رسید و طی آن با 13 استاد و قاری بین المللی کشور شامل احمد ابوالقاسمی، دکتر رحیم خاکی، دکتر حسین کرمی، دکتر مسعود نیک دستی، جواد پناهی، هاشم روغنی، حمید هروی، سعید طوسی، حمید شاکرنژاد، حجت الاسلام موسوی درچه ای، مهدی عادلی، امین پویا و حسین رستمی به بحث و گفت و گو نشسته ایم.
وی در پایان بیان نظرات اساتید بزرگ در مورد قاریان برجسته را بخش دیگر این برنامه نامید و تصریح کرد: در این برنامه با جمعی از اساتید بزرگ قرآنی ایران نیز در مورد این 13 قاری بین المللی گفت و گو کرده و نظرات آنها را در مورد شخصیت، رفتار و سبک کار شاگردانشان جویا شدیم که از جمله این اساتید می توان به استاد شهریار پرهیزکار، استاد سادات فاطمی، استاد حسن ربیعیان، استاد محسن موسوی، استاد وحید کریمی، استاد علی اکبر حنیفی و استاد دکتر سیمفروش اشاره کرد.
محمد ارژنگ تصویربرداری و مسعود گهربخش صدابرداری "رهروان نور" را بر عهده داشته اند. مهرنوش پورقاسم (مدیر تولید)، فرح خسروی (تدوینگر)، بیژن محبی و فرهاد وفاجو (مترجم و ویراستار) نیز سایر عوامل تهیه و تولید این مجموعه هستند.
"رهروان نور" از پنجشنبه 20 تیر ماه (2 رمضان) ساعت 14:00 به وقت تهران از سیمای انگلیسی شبکه سحر پخش می شود../ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار