آمریکا هنگ کنگ را به بهانه تراشی درباره بازداشت اسنودن متهم کرد

دولت آمريکا روز چهارشنبه مقامات هنگ کنگ را متهم کرد با بهانه تراشي هاي بي مورد درباره هويت ادوارد اسنودن، مامور پيشين آژانس امنيت ملي آمريکا و افشاکننده برنامه هاي جاسوسي دولت آمريکا، از بازداشت وي خودداري کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، سخنگوي وزارت دادگستري آمريکا چهارشنبه اعلام کرد دولت هنگ کنگ در پاسخ به درخواست واشنگتن مبني بر بازداشت ادوارد اسنودن به جرم جاسوسي، خواستار آن شده بود که مقامات آمريکايي  درباره نام کوچک مشاور پيشين آژانس امنيت ملي آمريکا توضيحات و اطلاعات بيشتري ارائه کنند. 
وي افزود درخواست مقامات هنگ کنگ درباره هويت ادوارد اسنودن  نشان مي دهد که آنها به دنبال بهانه اي بودند تا از بازداشت وي خودداري کنند.
ادوارد اسنودن که تا چندي پيش به عنوان مشاور آژانس امنيت ملي آمريکا در هاوايي کار مي کرد، از بيم بازداشت و محاکمه ناعادلانه در آمريکا به جرم افشاي برنامه هاي جاسوسي اينترنتي دولت باراک اوباما، به هنگ کنگ فرار کرد. وي يکشنبه گذشته هنگ کنگ را به مقصد روسيه ترک کرد و در حال حاضر در فرودگاه مسکو به سر مي برد.
مقامات آمريکايي همچنان خواستار بازداشت و استرداد اسنودن به کشورشان هستند اما اسنودن از زماني که وارد فرودگاه مسکو شد ديگر ديده نشده است. سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه روز چهارشنبه در واکنش به انتقادهاي آمريکا از رفتار مسکو در قبال ادوارد اسنودن، گفت اسنودن قوانين و مقررات روسيه را زير پا نگذاشته است که بتوانيم او را بازداشت کنيم. وي در حال حاضر در سالن ترانزيت فرودگاه مسکو به سر مي برد و حق دارد از روسيه به هر کشوري که مايل است، برود.مقامات دولت آمريکا اسنودن را به جاسوسي و سرقت اطلاعات متهم کرده اند.
 سفارت اکوادور در واشنگتن روز چهارشنبه با انتشار بيانيه اي اعلام کرد درخواست پناهندگي اسنودن را بررسي مي کند.








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار