اصفهان/

برگزاری جشن شکرگزاری گل محمدی در شهر بَرزُک نگین سبز کوهستان ایران

جشن شکرگزاری برداشت گل محمدی در شهر بَرزُک نگین سبز کوهستان ایران از توابع کاشان در قالب همایش یک روزه علمی آموزشی 16 خرداد ماه در این شهر برگزار شد.

شهردار برزک در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان گفت: شناخت علمی و آموزش های مختلف برای شهروندان مشتاق به درمان ها و داروهای گیاهی، اطلاع رسانی در حوزه گیاهان دارویی، بررسی فرصت ها و تهدیدهای موجود از جمله اهداف برگزاری این همایش یک روزه بود.

محسن حیدری با اشاره به بازدید یک روزه مسوولان و کارشناسان انجمن گیاهان دارویی کاشان از برزک برای آمادگی برگزاری این همایش افزود: تقدیر از پیشکسوتان، گل کاران و گلابگیران نمونه و برگزاری کارگاههای تخصصی مجزا برای گل کاران و گلابگیران همراه با جلسات پرسش و پاسخ با متخصصان از جمله برنامه های این جشن و همایش در دو بخش است.

وی با تاکید بر اینکه منطقه کاشان یکی از قطب های اصلی گیاهان دارویی در کشور است افزود:

پوشش گیاهی وسیعی در منطقه کاشان در امتداد کوههای کرکس و توزیع آن در ارتفاعات برزک گسترده است.

به گفته وی، جشن شکرگزاری گل محمدی و همایش یک روزه علمی آموزشی به همت انجمن گیاهان دارویی کاشان و با همکاری دیداری، بخشداری و شهرداری شهر برزک در این شهر برگزار می شود.

شهردار برزک در ادامه با اشاره به تولید 80 درصد گل وگلاب منطقه کاشان در بَرزُک به عنوان بزرگترین مرکز تولید کننده گل و گلاب در این منطقه افزود: برگزاری این همایش علمی کارگاهی فرصت مغتنمی برای ارائه راهکارهای هر چه بهتر در شناخت تهدیدها و فرصت ها در عرصه تولید

گل محمدی و داروهای گیاهی است.

حیدری تاکید کرد: برگزاری جشن شکرگزاری گل محمدی در قالب همایش کارگاهی علمی آموزشی در شهر برزک با سابقه ی 5000 هزار ساله فرصت ویژه ای نیز برای معرفی آثار طبیعی، تاریخی و دیگر جذابیت های گردشگری این شهر است.

گفتنی است شهر برزک دره اي واقع در در دامنه كوههاي كركس حد فاصل دو شاهراه اصلی کشور از یک طرف با فاصله 30 کیلومتری از بزرگراه دلیجان-میمه و از طرف دیگر با فاصله 35 کیلومتری از اتوبان کاشان-قم و در فاصله ٥٠ كيلومتري جنوب غربي کاشان قرار گرفته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.