مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل؛

اوج مسابقات در آسیا

هفته هشتم دور مقدماتی رقابتهای فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در قاره آسیا سه شنبه 14 خرداد پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به نقل از سایت فیفا، دور نهایی مسابقات مقدماتی انتخابی فوتبال جام جهانی در قاره کهن به اوج خود رسیده است.

از گروه b رقابت ها تیم ملی ژاپن در ورزشگاه ساتیاما میزبان استرالیا است.

تیم میزبان با هدایت آلبرتو زاکرونی ایتالیایی سعی در جبران باخت امتیازات و قرار گرفتن به عنوان تیم نخست این گروه برای صعود مستقیم به جام جهانی برزیل است.

استرالیا نیز در تلاش برای حفظ امتیازات و موقعیت خود در ادامه مسابقات است.

تساوی بازی رفت در استرالیا، قطعا ژاپنی ها را در خانه دچار دردسر خواهد کرد. اوسیک سرمربی آلمانی، استرالیایی ها تیمی را با میانگین سنی بیش از سی سال آماده رقابت با ژاپن کرده است.

از سویی دیگر زاکرونی تیم قدرتمند کاملی را در اختیار دارد کی سوکه هوندا و ناگاتو یوتو دو بازیکن با تجربه ژاپنی ها که در بازی قبلی دچار مصدومیت بودند حالا با بازگشت به ترکیب اصلی چالش های اخیر این تیم را از بین برده اند و حالا ژاپنی ها به راحتی در خاک خود امتیاز نمی دهند.

از سوی دیگر این گروه عراق به دیدار عمان می رود عراقی ها در این بازی به بازگشت نشات اکرم هافبک با تجربه خود امیدوار هستند، علا عبدالزهرا و یونس محمود دیگر امیدهای عراق در نوار حمله عراق محسوب می شود.

از گروه a مسابقات تیم های ایران و قطر دیدار حساسی را در قطر برگزاری می کنند.

سایت فیفا در ا ین گزارش با بیان اینکه سید مهدی رحمتی دروازه بان مطرح ایران کنار گذاشته شده و خبری از کریم انصاری فرد مهاجم این تیم نیست. میگوید ، قطری ها در فرم خوب خود هستند و این بازی برای کارلوس کی روش مربی پرتغالی ایران بسیار مهم است.

کی روش سرمربی پرتغالی ایران قبل از بازی با قطر گفته که پيروزی در این بازی هدف اصلی ما است و به عنوان یک مربی حرفه ای ایران را واجد شرایط برای حضور در جام جهانی می بینم . فرصت سخت و مهمی است ما تلاش می کنیم برنده این بازی باشیم تا رویای رسیدن ایران به جام جهانی به حقیقت برسد.

به غیر از نبود رحمتی و انصاری فرد ایران برجسته ترین بازیکن خود به نام هادی عقیلی را در قلب دفاعش ندارد و اشکان دژاگه بازیکن خطرناک تیم ملی ایران و بازیکن فولهام انگلیس نیز دیگر غایب این تیم به دلیل مصدومیت است.

این فقدان کی روش با اضافه شدن " نلو وینگادا " مربی سابق پرسپولیس ایران به عنوان دستیار مشکل غایبان نیمکت ایران را حل خواهد کرد.

فهد آل ثانی سرمربی تیم ملی قطر درباره این بازی معتقد است،‌ نتیجه این بازی سرنوشت ساز خواهد بود تا ادامه رقابت های مقدماتی را با موفقیت به پایان برسانیم.

در ادامه این گزارش آمده، دیگر دیدار مهم بازی ها، فردا از گروه A مسابقه تیم های لبنان با کره جنوبی است.

در این گروه ازبکستان استراحت می کند و یازده امتیازی است.

کره جنوبی با 10امتیاز ؛  ایران و قطر با هفت امتیاز و تفاضل گل کمتر و لبنان با 4 امتیاز عناوین بعدی گروه را در اختیار دارند.

تیم های اول و دوم هر گروه به طور مستقیم راهی جام جهانی می شوند و برنده تیم های سوم گروه A و B با نماینده آمریکای جنوبی در دیدار پلی آف به جام جهانی برزیل راه پیدا می کنند.

هر چند که ایران بازی سرنوشت سازی با قطر دارد و در ادامه با لبنان در تهران و با کره جنوبی در سئول مسابقه دارد اما بازی لبنان و کره جنوبی نیز از لحاظ امتیازات این گروه سرنوشت ساز است.

لبنانی ها کاپیتان پرسابقه خود " رودا عنتر " را به دلیل بازنشستگی در اختیار ندارند. تیم مهمان هم دو بازیکن کلیدی اش را در این بازی به نام های " سانگ یانگ " و " چال کو " را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

اما بازیکن کهنه کار کره " کین نام ایل " برای تقویت خط میانی چشم بادامی ها همراه با " لی کیون هو " بهترین بازیکن سال آسیا در ترکیب اصلی قرار دارند و درکنار آنها " اوسان هیوندای " و " میت کیم شین ووک " نیز در صف نوار حمله کره قرار گرفته اند./مح
برچسب ها: برزیل ، آسیا ، قاره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار