مشهد/ سراج:

سناریوی جام زهر، دوباره در دستور کار دشمن قرار گرفت

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: باید برای مردم تبیین شود که که چه سناریوی خطرناکی تحت عنوان گفتمان تغییر، در چارچوب جام زهر، مجددا در دستور کار دشمن قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، رضا سراج عصر ديروز در همایش یک گام تا حماسه که در سالن شهید بهشتی برگزار شد با بیان این مطلب افزود: از مدت ها قبل آمریکایی ها می گفتند که باید دوباره همان مدل قطعنامه 598 را در ایران اجرا و پیاده سازی کنیم.

وی ادامه داد: در چارچوب این سناریو برخی از افراد به داخل این معرکه سوق داده شده بودند تا بتوانند سناریوی جام زهر دیگری را به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کنند هرچند که شورای نگهبان این حرکت را خنثی کرد.

سراج تاکید کرد: دشمن برنامه هایش تمام نشده و قطع امید نکرده است. هوشیاری، آمادگی و بصیرت افزایی می تواند از ادامه برنامه های دشمن جلوگیری کند.

وی با اشاره به اهمیت رصد انتخابات ریاست جمهوری از سوی دشمنان گفت: از مدت ها قبل چشمان نظاره کر دوست و دشمن به این انتخابات دوخته شده. کشور ما به دلیل مسائل جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی در مناسبات منطقه ای و جهانی تاثیرگذار است که این قدرت اثرگذاری، ایران را تبدیل به یک کشور مرکزی کرده است.

این تحلیلگر سیاسی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی بازی سلطه گر و سلطه ناپذیر را به وجود آورد در صورتی که تا قبل از انقلاب مناسبات حاکم بر جهان مناسبات سلطه گر و سلطه پذیر بود و انقلاب ایران این مناسبات را بر هم زد.

سراج با تاکید بر اهمیت انتخابات ایران برای سایر کشورها گفت: امروز همه دولت های مستقلی که می خواهند استقلال خود را حفظ کنند یا آن را توسعه دهند، چشمانشان متوجه ایران به ویژه انتخابات است. شاید این انتخابات بیش از انکه برای ما مهم باشد برای دنیا مهم است.

وی اذعان داشت: حامیان مقاومت اسلامی در منطقه به ویژه مقاومت لبنان و فلسطین نظاره گر این انتخابات هستند. انتخابات در کشور ما معادلات لبنان و منطقه را مشخص می کند و در بیداری اسلامی تاثیر خواهد گذاشت و در حرکت بیداری اسلامی موج جدیدی را ایجاد می کند.

سراج حضور جوانان در خلقه یک حماسه سیاسی تاکید کرد و افزود: در خلق حماسه سیاسی انتظار بیش از همه از جوانان و نسل سوم انقلاب است. نسلی مومن، پشتیبان محکم آرمان های انقلاب و آماده به کار برای دفاع از ولایت. آثار حماسه سیاسی بیش از هرکس، متعلق به جوانان است.

وی ادامه داد: امروز نظام ظلم و استکبار در مواجه به نظام اسلامی منتظر این انتخابات است. اگر این انتخابات به صورت خلق یک حماسه سیاسی شکل بگیرد، نظام سلطه مجبور است مناسبات خود را تغییر دهد. بنابراین باید در حد توان خود در خلق یک حماسه سیاسی کوشا و ساعی باشیم.

این کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه سخنانش یه اصلح گزینی و انتخاب شخصی مناسب برای پست ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم با بگم بگم ها مردم را کانال کشی کنیم، این اصلح گزینی نیست. رسیدن به اصلح با مکانیزم حجت شرعی، خلق حماسه سیاسی را کامل می کند.

وی همچنان با بیان ویژگی های رئیس جمهور اصلح گفت: رئیس جمهور باید برای آینده کشور، عزت ملی، بازکردن گره مشکلات و الگو کردن جمهوری اسلامی در چشم مصتغعفان تلاش کند. این فرد باید عالم باشد، پایبند به عقل و تدبیر جمعی بوده و دارای نکات قدرت دولت های قبل و فاقد نکات ضعف انها باشد./س


برچسب ها: سناریو ، جام ، زهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.