نابسامانی در هزینه های سونوگرافی؛

سونوگرافی بارداری 350 هزار تومان

عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی با بیان اینکه سالهاست با دخالت متخصصین غیر رادیولوژی در رشته رادیولوژی مواجه هستیم گفت: متخصصان زنان و زایمان جرات بیشتری برای دخالت در امور رادیولوژیست ها پیدا کرده اند.

دکتر عبدالرسول صداقت، عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اذعان داشت: یکی از مشکلاتی که همواره با آن دست به گریبان بوده و هستیم دخالت افراد غیر متخصص در امور رادیولوژی است که بیشتر آن مربوط به متخصصان زنان و زایمان است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در شهر تهران یکی از متخصصان زنان و زایمان با دریافت مبلغ 350 هزار تومان سونوگرافی حاملگی را برای بیمار انجام می دهد اظهار داشت: این امر در حالی اتفاق می افتد که اگر یک متخصص رادیولوژی تنها مبلغ 1000 تومان از تعرفه مشخص شده خود عدول کند وی  را با تعزیرات می برند.

وی با اظهار تاسف از افزایش دخالت متخصصان زنان و زایمان در امور رادیولوژی گفت: رئیس انجمن رادیولوژی ایران به علت پیشنهاد تعرفه در سایت انجمن رادیولوژی به تعزیرات برده شد اما دخالت افراد غیر متخصص در امور رادیولوژی و حتی همکاری وزیر سابق بهداشت مبنی بر معرفی بیمار به پزشکی که 350 هزار تومان بابت سونوگرافی دریافت می کند برای کسی سوال برانگیز نیست.

عضو هیات مدیره انجمن  رادیولوژی ایران یاد آور شد: افراد غیر متخصص جرات بیشتری برای دخالت در امور رادیولوژیست ها پیدا کرده اند و این دخالت ها نهادینه شده است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار